تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی پژوهش محور و کار آفرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ کیومرث عزیزی در جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید انشگاه آزاد اسلامی اراک، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان، اظهار کرد: دانشجویان باید با توجه به انتخابات آینده درک و بینش عمیق سیاسی داشته باشند تا مورد سوء استفاده دشمنان و گروه‌های کج‌رو قرار نگیرند و انتخابات را با شور و نشاط هر چه بیشتر برگزار کنند.

عزیزی بابیان اینکه نقش دانشجو در ارتقا فرهنگ عمومی می تواند الگو و تأثیرگذار باشد،گفت: یادمان باشد از وقتمان برای مطالعه استفاده کنیم زیرا مطالعه منبع عقل و دانش است و یادمان باشد از وقتمان برای تفکر استفاده کنیم زیرا تفکر سرچشمه قدرت است و یادمان باشد از وقتمان برای کار استفاده کنیم زیرا کار بهای موفقیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) مقارن شدن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند «دفاع مقدس» را تقارنی نیکو دانست، گفت: فضای دانشگاه با یاد و خاطره شهیدان، متبرک شد.

دکتر علیرضا نظام آبادی با تبریک و خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و یکی از نمونه‌های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی است .

رئیس واحد اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی شروع به کار کرد که تعداد دانشگاه‌‏های کشور محدود بود و پاسخگوی نیاز جوانان جامعه نبود و در دهه ۶۰ قبولی در دانشگاه و عبور از کنکور کاری بسیار مشکل و آرزویی دست‏ نیافتنی بود. ولی اکنون بعد از گذشت سی و سه سال از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی دیوارهای کنکور فرو ریخته و هرکس اراده کند می‏‌تواند در شهر محل زندگی و در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل کند و این یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‏ شود.

نظام آبادی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک با برکت ده میلیون ریالی امام راحل(ره) و ژرف اندیشی و نیک اندیشی آیت‌الله هاشمی و مدیریت موفق دکتر جاسبی از هیچ به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است و پس از گذار از سه دهه (دهه استقرار- دهه توسعه- دهه کیفیت) اکنون در دهه چهارم با مدیریت خردورزانه و توأم با اخلاق و عدالت دکتر میرزاده با کیفی بخشی به آموزش، پژوهش و فرهنگ باید به رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا پرداخته و تبدیل به دانشگاهی پژوهش محور و کار آفرین شود.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن زیرساخت های لازم و امکانات علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی و استفاده از استادان مجرب و متعهد و ایجاد فرصت برای ورود علاقه‌مندان به دوره­‌های آموزش عالی به ویژه جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش عالی کشور ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با توجه به تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ۱۹ دی ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی و آموزشی خود را از مهرماه سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته تحصیلی شامل مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی‌نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی،کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، مدیریت صنعتی، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی آغاز کرد.

رئیس واحد اراک با تشکر و قدردانی از روسای قبلی واحد یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک اکنون با رتبه جامع( **) – ۳۰سال سابقه فعالیت علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و با دارا بودن بیش از ۲۰ هزار دانشجو- ۲۰۱ رشته- مقطع تحصیلی شامل ۳۳ رشته –گرایش در مقطع دکترای تخصصی، ۶۱ رشته-گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، ۸۸ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ۱۹ رشته در مقطع کاردانی – ۶ دانشکده مصوب شامل: دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم انسانی، دانشکده مدیریت، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده پرستاری و مامایی در دو سایت مجزا به نام‌های شهرک دانشگاهی امیرکبیر و مجتمع آموزشی قائم‌مقام فراهانی در ۱۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی ـ رفاهی، ۳۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت، بیش از۸۰هزار فارغ‌التحصیل، خدمات ارزشمندی را به جامعه علمی کشور عرضه داشته و دستاوردهای شایان توجهی را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

نظام آبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اراک بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور است،گفت: واحد اراک با هفت معاونت شامل: معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی، معاونت دانشجویی وفرهنگی، معاونت عمرانی، معاونت اداری و مالی، معاونت علوم پزشکی و معاونت سما، و دارای ۴ مرکز آموزشی وابسته- مرکز مهاجران، شازند، آستانه و خنداب هر ساله موفق به کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک بایبان اینکه دانشجویان عزیز باید بدانند وارد چه خانواده بزرگی شده اند و چه انتظاراتی از آنها وجود دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی جایگاه ممتازی در کشور دارد و مسئولان دانشگاه وظیفه دارند با در اختیار گذاشتن همه امکانات موجود و ارائه خدمات مناسب در خدمت دانشجویان باشند و در مقابل دانشگاه نیز از دانشجویان انتظار دارد با تلاش و پشتکار در انجام پروژه‌های آموزشی وپژوهشی از امکانات موجود بهترین استفاده را ببرند و بتوانند مانند جنگ تحمیلی در جنگ علمی پیش رو پیروز میدان‌های علمی و دانشگاهی باشند.

وی گفت: رعایت مقررات و آئین‌نامه‌های آموزشی و اخلاقی دانشگاه و حفظ شأن دانشگاه، استاد و کارمند وظیفه اصلی هر دانشجوست و آشنایی با مقررات آموزشی و آشنایی با گروه آموزشی و دانشکده می‌تواند راه‌گشای مشکلات و مسائل احتمالی باشد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود شخصیت های بزرگ دینی علمی و فرهنگی در استان مرکزی (سرزمین آفتاب) موفقیت بزرگی است که نصیب شما شده و دانشگاه خوبی را برای تحصیل انتخاب کردید.

حجت‌الاسلام ایوب سلحشورنیا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از لحاظ علمی یکی از برجسته ترین دانشگاه های کشور است و حتی در بین دانشگاه های دولتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این یک فرصت است برای شما دانشجویان که بتوانید بهترین بهره را ببرید.

وی با بیان چند توصیه آموزشی و اخلاقی و با توجه به اهمیت مدیریت زمان، افزود: از شما دانشجویان درخواست می‌کنم از فرصت‌های پیش رو نهایت استفاده را برای کسب علم و دانش و تهذیب نفس ببرید و زمان خود را بیهوده سپری نکنید.

در ادامه این جلسه هر یک از معاونان دانشگاه آزاد اسلامی اراک به معرفی و تشریح فعالیت‌ها وقوانین و مقررات حوزه معاونت تحت امر خود برای دانشجویان ورودی جدید پرداختند.

در پایان مراسم از برگزیدگان انجمن‌های علمی ،فرهنگی و همچنین از مدال آوران تیم های ورزشی واحدبا اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.