تجمع کارکنان آونگان اراک در مقابل استانداری مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری موج، این افراد که شمار آنان به بیش از ۷۰ نفر می رسید در پی دریافت نکردن ۱۱ ماه از حقوق و مزایا و پرداخت نشدن ۸ ماه از بیمه خود در این محل حاضر شده بودند.
یکی از حاضران در این محل گفت: نزدیک به ۲۵ سال در شرکت آونگان اراک مشغول به فعالیت هستم و از ۱۳ سال پیش تا کنون به تناوب با مشکل دریافت حقوق مواجه بوده ایم.
وی افزود: با توجه به مشکل اقتصادی که به علت عدم پرداخت حقوق و مزایای برای کارگران این شرکت به وجود آمده از مسوولان می خواهیم برای رفع مشکل شرکت و کارکنان آن چاره ای اندیشیده شود.
شرکت آونگان بزرگ ترین سازنده دکل های انتقال نیرو در خاورمیانه بود که بعد از واگذاری به بخش خصوصی بلاتکلیف مانده و با مشکلات اقتصادی مواجه شده است.
کارخانه آونگان با تولید انواع نبشی و دکل های انتقال انرژی الکتریسیته از کارخانه های با سابقه اراک بود که درسال ۱۳۸۳ به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه جزو اولین واحدهایی بود که در قالب اصل ۴۴ واگذارشد اما بعد از واگذاری مسیری را پیمود که منجر به بیکاری پنهان و آشکار کارگران و نیروی متخصص این کارخانه شد.
کارخانه ای که در دوران کاری خود جزو بزرگ ترین سازندگان دکل های انرژی در خاورمیانه بود، اکنون سالانه بیش از دو هزار تن تولید ندارد و از شش سالن تولید این کارخانه، تنها دو سالن با ظرفیت کم در حال کار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.