برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در این مراسم گفت: اگر به توانمندی های معلولین توجه و زمینه برای بروز این توانایی ها فراهم شود، قطعا با اتکا به این توانمندی ها معلولان به استقلال نسبی لازم دست می یابند.

سعید ملکی بیان کرد: معلولان توانایی لازم را جهت توسعه و یاری کشور در میادین مختلف از جمله ورزش را دارا هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت ورزش معلولان در ایران بسیار خوب است و این ورزش در سال های اخیر عملکرد بسیار موفقی را داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ابراز داشت: ورزش از نیازهای ضروری و اساسی جامعه است و باید همه دستگاه‌های ذیربط در نهادینه‌سازی فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف جامعه بکوشند.

ملکی هدف از اجرای توسعه برنامه‌های ورزشی را توسعه سطح سلامت و افزایش نشاط و شادی در بین مردم و به ویژه جوانان عنوان و بیان کرد: ورزش و فعالیت فیزیکی نه تنها در سلامت جسمی بلکه در سلامت روان نیز نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: در هفته گرامیداشت پارالمپیک برنامه هایی همچون گلباران قبور شهدا، حضور ورزشکاران جانباز و معلول در نماز جمعه، بازدید مسئولین از امکانات هیئت و تیم‌های ورزشی، دیدار با ورزشکاران پیشکسوت معلول و جانباز، برپایی ایستگاه ورزشی و غرفه نقاشی، مسابقات ورزشی، تجلیل از مدال‌آوران و… را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی همچنین اظهار داشت: همزمان با هفته تربیت بدنی (۲۰ تا ۲۶ مهرماه) بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در استان مرکزی برگزار می شود.

در این مراسم تعدادی از ورزشکاران معلول استان مرکزی توسط استاندار مرکزی و معاونان و مدیران ادارات مدال و هدایایی دریافت کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.