رجایی: عملکرد رژیم آل‌سعود در فاجعه منا بررسی شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، عباس رجایی، منتخب مردم اراک درخانه ملت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: فاجعه منا باید در تداوم نگاه کشورعربستان به مسائل مذهبی ارزیابی شود، متأسفانه ایدئولوژی حاکم برعربستان دست ساخته انگلیس و وهابیت است، ایدئولوژی که در ایران نیز مطرح شد و شکست خورد، اما در عربستان با حمایت آل‌سعود رشد و گسترش یافت.

ساختمان‌های بلند اطراف کعبه ناشی از تفکر وهابی است

رجایی افزود: محتوای این ایدئولوژی نابودی تمام مذاهب اعتقادی جوامع اسلامی به خصوص شیعه است؛ اثبات این مدعا مسئله‌ای است که در حال حاضر در مکه شاهد آن هستیم؛ به طور مثال در فرهنگ دینی شیعه کعبه به عنوان قبله مسلمین نباید محصور در مکان‌هایی باشد که دیده نشود اما امروزه  در اطراف قبله مسلمین تنها ساختمان‌های بلند است که به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در عربستان و به دست رژیم آل‌سعود تمام مظاهری که مربوط به اهل‌ بیت(ع) و تعریف کننده تاریخ اسلام است درحال نابود شدن است، گفت: ایدئولوژی حاکم بر عربستان وهابی و زاییده فرقی است که تکفیری محسوب می‌شود، القاعده، داعش و کشورهای شمال افریقا از جمله گروهک‌های تکفیری به حساب می‌آیند که با پول‌های نفت عربستان تغذیه می‌شوند.

سخنان رهبری موضع ایران را در برابر عربستان مشخص می‌کند

منتخب مردم اراک تصریح کرد: در عربستان کسانی که داعیه دینداری دارند از طرف عربستان تحت فشار قرار می‌گیرند؛ بنا به گفته مقام معظم رهبری عربستان از جمله کشورهایی است که عهده‌دار جنگ نیابتی علیه اسلام است خبری که حتی قبل از پیام رهبری که در تنظیم سیاست نسبت به عربستان بسیار اثر بخش بوده و نحوه موضع‌گیری نسبت به عربستان را مشخص کرده است.

رجایی گفت: منا، فاجعه دردناکی بود ولی درعین حال دارای آثاری است که نباید به راحتی از آن گذشت؛ از کنار این موضوع گذشتن آینده وخیمی برای ایران ترسیم می‌کند، بایستی فاجعه منا را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی، استراتژی، نظامی تحلیل کنیم و نسخه لازم را در موضع‌گیری‌ها بدست آوریم.

منتخب مردم اراک ادامه داد: ایران در قبال فاجعه منا موضع گیری به جایی داشته اما لازم است تحرکات بیشتری نسبت به تبیین این موضوع داشته باشیم؛ کشورهای اسلامی پای کار آیند و به طور کلی دنبال شود.

تعاریف جدیدی در منطقه برای عربستان ترسیم می‌شود

وی با اشاره به اینکه عربستان  از جمله کشورهای اسلامی است که ضد اسلام عمل می‌کند و تنها به پوسته‌ای از اسلام اکتفا کرده، گفت: اتحاد جوامع اسلامی در بررسی فاجعه منا، جایگاه عربستان را که به دروغ در جهان به عنوان قطب اسلام شناخته شده متزلزل می‌کند، لازم است ابعاد مختلف فاجعه منا، عملکرد رژیم آل‌سعود بررسی شود تا با هوشیاری از تمام ابعاد فاجعه، عربستان محاکمه گردد و تعاریف جدیدی در منطقه برای عربستان ترسیم شود.

لزوم بررسی فاجعه منا در مجامع بین‌المللی

رجایی اضافه کرد: فاجعه منا فرصت تاریخی طلایی است تا مسئله حج را کالبد شکافی کنیم و با کشورهای اسلامی به نسخه عملی در زمینه‌های مختلف برسیم، از طرف دیگر در ابعاد حقوقی فعال شویم تا نظام حقوق بین‌اللملی و انسانی شرایطی به وجود آورند که حقوق تمامی کسانی که در این جریان متضرر شده‌اند چه جان باختگان ایرانی و چه کلیه کشورهای اسلامی از دادگاه بین‌اللملی و مجاری حقوقی استیفا شود.

منتخب مردم اراک در پایان گفت: قوه قضائیه می‌بایستی شرایط را به سمت و سویی ببرد که جوامع  دیگر نیز به مسئله بپردازند؛ موضوعی بین‌اللملی که ضرورت دارد شرایط آن در سازمان بین‌اللملی به ابعاد همه‌جانبه آن پرداخته شود چراکه دلایلی وجود دارد که به نظر می‌رسد در فاجعه منا عمدی در کار بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.