برگزاری همایش «یادگاران» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رضا پورایمانی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی، چهارشنبه، ۲۷ آذر در همایش یادگاران که به منظور تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به همت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: با نزدیک شدن به این روز غم انگیز جامعه در تب و تاب خاصی قرار دارد.

وی با تأکید براینکه امروز تمامی موفقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف را مرهون زحمات و خدمات شهدا و ایثارگران هستیم، ابراز کرد: شهدا با نثار خون پاک خویش درخت انقلاب را برای همیشه آبیاری کردند و اجازه دست درازی به مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندادند.

پورایمانی عزت، اقتدار و امنیت کنونی کشور را نیز از دیگر برکات خون شهدای گرانسنگ دفاع مقدس و نتیجه زحمات ایثارگران برشمرد، اظهار کرد: امروز در کشور شاهد رونق و شکوفایی بی‌مثالی هستیم که سران دولتمردان اجنبی را در مقابل اهداف نظام مجبور به کرنش و تسلیم کرده است.

وی در ادامه با بیان این مهم که دشمن با ترفندهای مختلف درصدد جلوگیری از پیشرفت‌های قابل توجه جوانان و دانشممندان ولایتمدار ایرانی اسلامی است و با قدرت اهداف خویش را دنبال می‌کند، افزود: دشمن در سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به واسطه بسیاری از توطئه‌ها و حیله‌ها درصددبود که سرنوشت ایران را به سرنوشت مصر دچار سازد که خوشبختانه با وجود امام راحل و بهره‌مندی از فوامین ایشان، رهبری مقام معظم رهبری و جوانان انقلابی و پیرو خط رهبری ناکام ماند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه خانواده معظم شهدا و ایثارگران خاری در چشم ظالمان و معاندان اسلام هستند، متذکر شد: شهدا با اهدای خون خویش و خلق رشادت‌های توصیف ناپذیر اقتدار و شکوه را برای دولت و ملت ایران به ارمغان آوردند و تنها خواسته آنان حفظ اسلام و انقلاب بود.

پورایمانی فرمایش حضرت امام(ره) در رابطه با شهدا که فرمودند؛ شهدا شمع محفل بشریت هستند را یادآور شد و گفت: شهدا با آگاهی و شناخت قدم در راهی گذاردند که ائمه اطهار(ع) آن را به بندگان مؤمن و مخلص توصیه می‌فرمودند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان راز موفقیت و شوکت ایران اسلامی را همگام و هم سو شدن با ولی فقیه و حمایت و اطاعت بی چون و چرا از ایشان عنوان کرد و افزود: دشمن همواره درصدد است بین امت اسلامی تفرقه و دوگانگی ایجاد کند؛ اما هنوز از درک عمیق حرکت جوانان ولایتمدار و متعهد به آموزه‌های دینی تحت لوای اسلام عاجز است و تمامی تلاش های خود را بی ثمر دانسته و به این مهم نیز معترف هستند.

پورایمانی با اشاره به اینکه در کلام امام راحل نقل است که فرمودند؛ اگر می خواهید به انقلاب شما آسیبی نرسد پشتیبان ولی فقیه باشید، اشاره و ابراز کرد: ملت ایران به خواست و عنایت خداوند متعال مورد رحمت قرار گرفت و امروز ما در مقابل دشمنان مفتخریم که مسلمانیم و همواره از سرچشمه نورانی وحی هدایت شده و سیراب می‌شویم.

وی ضمن تأکید براینکه نباید هرگز فراموش کنیم که این آسایش و اقتدار چگونه به دست آمده است و در همه حال باید شکرگزار باشیم، اظهار کرد: جوانان به‌ویژه دانشجویان گوهر وجودی خویش را فراموش نکرده و اسیر توطئه‌های خام و بی‌اساس جهان استکبار نشوند.

رئیس دانشگاه جامه علمی کاربردی استان مرکزی در پایان ادعاهای اخیر آمریکا مبتنی بر بازکردن پیچ و مهره‌های برنامه‌های هسته‌ای ایران را نشان از ضعف این کشور و قدرت بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و برضرورت پایداری و مقاومت هرچه بیشتر در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

یادآور می‌شود؛ در پایان همایش از ۱۲ نفر از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.