فعالیت ۷۳ درصد از واحدهای تولیدی‌وصنعتی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علیرضا زاوشی در حاشیه بازدید از شرکت‌های مقره‌سازی و پارلو در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در جمع با خبرنگاران با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سالجاری ۱۱۶ واحد تولیدی و صنعتی مجوز تأسیس گرفتند، افزود: این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه نیز گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان ساوه فعال است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت به منظور حمایت از تولید داخلی برای رساندن به میزان واقعی ظرفیت تولید اظهار کرد: دولت برنامه خاصی برای افزایش کارآیی و بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی و حضور در بازارهای جهانی به منظور دستیابی به ظرفیت واقعی تولید و حمایت از کارآفرینان دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا دولت تلاش می‌کند با ایجاد بازار مطلوب برای صادرات و استفاده از ظرفیت‌های موجود به این مهم دست یابد.

زاوشی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ظرفیت کامل صنایع و تولید انواع کالاها با هدف توسعه و تقویت صادرات و کاهش واردات می‌توان گام‌های اساسی در این حوزه برداشت.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز خواستار برطرف شدن موانع پیش روی تولید جهت حفظ اشتغال و توسعه اقتصاد شد.

احمد آزاد همکاری و تعامل مسئولان دستگاه‌های اجرایی با صاحبان صنایع را منجر به افزایش محصولات و تقویت بازار صادرات دانست.

وی اضافه کرد: همدلی و اتحاد نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف و نهادینه‌سازی تولید ملی خواهد داشت.

آزاد خاطرنشان کرد: با رویکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی شهرستان، روند سرمایه‌گذاری در ساوه تسهیل شده و شاهد اقبال خوبی توسط سرمایه‌گذاران در این منطقه هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی پارلو ساوه نیز با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد اولیه این شرکت از خارج کشور تأمین می‌شود، گفت: برای تهیه مواد اولیه با کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

امیر بوربور با بیان اینکه هم‌اکنون این شرکت با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، گفت: در اثر کاهش ظرفیت نیروی انسانی، تولید نیز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مقره سازی ساوه نیز گفت: این شرکت با تولید مقره سرامیکی در توزیع و انتقال برق کشور نقش بسزایی دارد.

امین معاضدی با بیان اینکه تأمین ۷۰ درصد سهم بازار داخل برعهده این واحد تولیدی صنعتی است گفت: نبود سرمایه در گردش و مواد اولیه از مشکلات این واحد است.

وی از بدهی ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریالی این شرکت خبر داد افزود: بدلیل بدهی در پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران این کارخانه با مشکل مواجه هستیم.

معاضدی خواستار نگاه ویژه مسئولان به مشکلات این واحد صنعتی و تولیدی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.