برگزاری نشست تعیین تکلیف آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سید محمد مجابی ظهر امروز در نشست تعیین تکلیف آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند اراک اظهار داشت: حفظ محیط زیست، حفظ سلامت مردم است، و نباید اجازه داد هیچ کارخانه و شرکت و مجموعه‌ای به بهانه تولید محیط زیست و به دنبال آب سلامت مردم را نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: سلامت مردم امر بسیار مهمی است و تخصیص بودجه و اعتبار برای حفظ آن امر بسیار مهم و ضروری است که می‌طلبد مسئولان به آن توجه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه توسعه پایدار منهای محیط زیست هیچ ارزش و بهایی نخواهد داشت، گفت: حفظ و ارتقاء مسایل زیست محیطی  یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم است و سامان بخشیدن به شرایط نامطلوب آلودگی هوا، مدیریت پسماندها، راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست با هدف حمایت از صنایع برای حل مشکلات زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی منابع آب و خاک و حفظ تنوع زیستی از اقداماتی است که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید با جدیت دنبال شده است.

مجابی توجه به کیفیت سوخت در برنامه‌های کلان کشور را امری ضروری دانست و ادامه داد: کیفیت ‌بخشی به سوخت در حوزه صنعت و منابع آلاینده متحرک از جمله مسائلی بوده که نیازمند چاره‌اندیشی عملی و کارگشا است.

وی با بیان اینکه مجلس قوانین خوبی را در حوزه سوخت به تصویب رسانده است، ادامه داد: بر اساس قانون ۷۰ درصد تردد درون شهری باید با وسایل نقلیه عمومی صورت گیرد، اما این قانون تنها در حد نوشته باقی مانده است که باید فکری اساسی برای آن کرد.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی کشور به دلیل سوخت بی‌کیفیت مازوت در تمامی مناطق به کانون‌های آلودگی هوا تبدیل شده‌اند که اگر در داخل کشور قادر به تهیه و تامین کامل سوخت پاک برای این واحدها نیستیم، دولت و مجلس باید این مهم را به عنوان یک اولویت در برنامه‌ها قرار داده و بستر را برای واردات سوخت پاک فراهم کند.

به گفته وی بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال گذشته آلایندگی کلانشهرهای کشور کنترل می‌شد که عملی نشدن مفاد این قانون از جمله استاندارد سازی ساخت خودرو و تولید سوخت و کندی در بهبود شرایط حمل و نقل  امروز سلامت مردم را با خطر تهدید می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.