گزارش معاون عمرانی استاندار مرکزی از افتتاح های هفته دولت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – مهدی زندیه‌وکیلی اظهار کرد: در مجموع ۹۵۸ پروژه عمرانی در بخش‌های فرهنگی، مذهبی، تاسیسات شهری، خدمات زیربنایی شامل راهسازی، آبرسانی، گاز و برق، پروژه‌های صنعتی-کارگاهی، پروژه‌های ساختمانی، بهداشتی درمانی و غیره با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۵ میلیون ریال و اعطای تسهیلات بانکی و سایر منابع جمعا به مبلغ ۵۳۶ هزار و ۹۱۷ میلیون ریال تکمیل و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با حضور استاندار مرکزی در زادگاه حضرت امام خمینی(ره) در اولین روز از هفته دولت ۱۲۹ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون ۶۹۲ هزار و ۶۱۴ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۴۹ هزار و پانصد و ۹۷ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان خمین به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۱۳۸ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۲ هزار و ۹۲۳ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

معاون استاندار اظهار کرد: همچنین در همان روز ۱۷۵ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۸۱ هزار و ۱۷۴ میلیون ریال و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۳۵ هزار و ۳۹۶ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان شازند به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی نیز آغاز شد که اجرای این پروژه‌ها نیز برای ۱۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرد و ۲۳ هزار و ۲۲۴ خانوار از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شدند.

زندیه‌وکیلی افزود: همچنین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در پروژه ۲۸۰ واحدی ثامن‌الحجج شهر مهاجران، افتتاح همزمان ۷۸۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان انجام شد.

معاون استاندار افتتاح پروژه های عمرانی در سایر شهرستان‌های استان مرکزی را نیز به شرح ذیل اعلام کرد:

همزمان با دومین روز از هفته دولت ۴۵ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیون و ۸۹۱ هزار و ۵۶۳ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۲۷ هزار و ۳۱۸  میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان کمیجان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۵ هزار ۲۵۰ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۱۵۹ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۴ میلیون ۷۱۸ هزار و ۷۰۹ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۵۵  میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان اراک به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۳ پروژه عمرانی نیز آغاز گردید. اجرای این پروژه ها برای ۹۵۸ نفر اشتغال ایجاد نموده و ۱۸ هزار ۶۰۳ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح ها برخوردار شده اند.

ضمنا همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی پروژه تطویل باند و اجرای کامل لایتینگ باند فرودگاه اراک بطول ۱۲ کیلومتر و  با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال رسما افتتاح و پروازهای این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس و جزیره کیش برقرار شده است.

با حضور وزیر اطلاعات در شهر اراک نیز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع) آغاز شد. این پروژه شامل یک مسیر زیرگذر در سه لاین رفت و برگشت برای سهولت تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب و بالعکس است که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور استاندار و وزیر اطلاعات و امام جمعه شهر اراک، ۱۲۶ پروژه شرکت توزیع برق در سطح این استان با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال  به طور همزمان و  به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

۴۱ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۵۶ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۱۵۹ هزار و ۲۴۳ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان محلات به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۴ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۱۹۷ نفر اشتغال ایجاد کرده و هزار ۳۷۸ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۵۸ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیون ۸۶۵ هزار و ۴۱۵ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۴۰۴ هزار و ۱۴۷ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان دلیجان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۴ پروژه عمرانی دیگر آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۱۷۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۴ هزار و ۸۱۶ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۶۸ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۵ هزار و ۴۸۳ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۷۶ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۷ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه ها برای ۳۲۵ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۳ هزار ۳۹۲ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح ها برخوردار شده اند.

۹۲ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸۱ هزار و ۲۵ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۳۲۸ هزار و ۶۷۱ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۱۷۰۹ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۵ هزار ۸۸۱ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۴۶ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۸۶ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۱۸ هزار و ۹۰ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان تفرش به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه ها برای ۲۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۳ هزار ۲۶۱ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح ها برخوردار شده‌اند.

۴۶ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۸۹ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان فراهان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۴ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه ها برای ۶۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۸ هزار ۲۷۶ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۳۲ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۵۸ هزار و ۸۹۵ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۳۷ هزار و ۲۴۶ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان فراهان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۶ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه‌ها برای ۶۱ نفر اشتغال ایجاد کرده و هزار و ۳۱ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

۶۷ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار و ۳۲۲ میلیون ریال و اعطای تسهیلات و استفاده از سایر منابع جمعا به مبلغ ۵۷ هزار و ۸۴۲ میلیون ریال بطور همزمان در سطح شهرستان خنداب به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۳ پروژه عمرانی نیز آغاز شد. اجرای این پروژه ها برای ۱۴۳ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۱۵ هزار ۱۵۳ خانوار نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

زندیه‌وکیلی تاکید کرد: علاوه بر پروژه‌هایی که اعلام شد، حجم زیادی از پروژه‌های تکمیل شده حوزه عمرانی در هفته دولت با حضور فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی در حوزه راهسازی و راهداری نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر افتتاح ۲۰ کیلومتر از باند دوم محور اراک – خمین که با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، حجم زیادی از پروژه‌های راهسازی، راهداری و مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۶۴۵ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی باند دوم شهرساوه-بوئین زهرا به طول ۳۰ کیلومتر، احداث باند دوم کمربندی شهر محلات به طول ۵ کیلومتر، احداث باند دوم محور اراک ـ فرمهین با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، احداث راه اصلی و بهسازی محور آشتیان-راهجرد به طول ۵ کیلومتر و همچنین احداث و بهسازی محور کمیجان- ساروق به طول ۴ کیلومتر از جمله پروژه های راهسازی است که بطور همزمان در سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی مورد افتتاح قرار گرفت.

وی افزود: بهره‌برداری از هشت هزار و ۷۲۸ واحد مسکن مهر در شهر مهاجران، افتتاح مجتمع خدماتی و رفاهی گندمزار در محور اراک – سفچگان، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده سلفچگان- دلیجان- رباط ترک به طول ۳۴ کیلومتر با اعتبار هزینه شده صد هزار میلیون ریال، بهسازی و لکه‌گیری و روکش محور ساوه همدان، اجرای عملیات روکش به طول ۵٫۵ کیلومتر، درزگیری به طول ۱۰ هزار متر طول و لکه‌گیری به میزان ۱۹ هزار متر مربع با اعتبار هزینه شده ۱۳ هزار میلیون ریال، لکه‌گیری و روکش آسفالت پودر لاستیک محور اراک- توره- زالیان، اجرای عملیات لکه‌گیری به میزان ۲۰ هزار متر مربع با اعتبار هزینه شده ۱۲ هزار میلیون ریال، رفع نقطه پرحادثه سه راه رنگرز و پیچ آینه، اجرای عملیات شانه‌سازی و خاکبرداری و ترانشه‌برداری به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، بهسازی و لکه‌گیری محور ساوه – تهران و تقاطع ورودی شهر زاویه اجرای و عملیات لکه گیری به طول ۱۷ کیلومتردر محور به صورت منقطع با اعتبار هزینه شده ۲۲ هزار میلیون ریال از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده بوده است.

معاون استاندار مرکزی اضافه کرد: لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اراک – خمین – خمین – محلات – و گلپایگان با حجم عملیات ۸ کیلومتر روکش و ۱۶ کیلومتر لکه‌گیری به صورت منقطع با اعتبار هزینه شده ۲۰ هزار میلیون ریال، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور شازند – ازنا – خمین با اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت به عرض ۷٫۵ متر و به طول ۶ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲۱ هزار میلیون ریال، اجرای میکرو سرفیسینگ محور اراک – فرمهین به طول ۱۰ کیلومتر و به عرض ۱۰ متر با اعتبار هزینه شده هشت هزار میلیون ریال و اجرای عملیات زیرسازی – آسفالت و ایمنی و اصلاح طرح هندسی سه راهی هزارآباد( حذف نقطه پرحادثه ) به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع شامل عملیات زیرسازی با اعتبار هزینه شده ۲۵۰ میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاحی در این حوزه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.