صرف برگزاری مسابقات قرآن بدون بازدهی اخلاقی مفید نخواهد بود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان در مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی دهمین دوره از جشنواره قرآنی «مدهامّتان» که شامگاه گذشته ۱۸ مهرماه دراین شهرستان برگزار شد گفت: مربیان قرآن باید جلوه‌ای از متانت و الگوی اخلاق باشند.

وی با بیان اینکه تأسیس مؤسسات قرآنی در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی بسیار پسندیده و ارزشمند است افزود:  باید مراقب بود که قرآن از مساجد جدا نشوند و همواره مساجد محل یادگیری قرآن کریم و آموزه‌های این کتاب نورانی باشد، کسانی که با قرآن کریم عجین هستند و مسیر زندگی را با قرآن تعیین می‌کنند قطعاً سعادتمند خواهند شد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: برگزاری مسابقات باید ایجاد جرقه‌ای برای ارتباط با قرآن کریم باشد در غیر این صورت صرف برگزاری مسابقه مفید نخواهد بود، در واقع رواج اخلاق و آموزه‌های قرآنی در جامعه باید بازدهی برگزاری مسابقات قرآن کریم باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرط قرائت مقبول قرآن اخلاص است تا انسان به هدایت نزدیک شود مانند کربلایی کاظم ساروقی که با اینکه فردی و بی‌سواد بود به خاطر اخلاص در تعبد فرامین الهی به یک‌باره حافظ کل قرآن کریم شد، نیاز امروز جامعه ما این است که مفاهیم قرآن به متن زندگی آورده شوند قرآن کتابی برای همه دوران است.

به گزارش ایکنا؛ رضا کوچکی مسئول نمایندگی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد خمین در این مسابقات به ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات پرداخت و گفت: ۲۰۰ نفر از خواهران و برادران علاقمند به ساحت مقدس قرآن کریم در مرحله شهرستانی مسابقات«مدهامّتان» با یکدیگر به رقابت پرداختند که نفرات اول در هر بخش راهی مرحله استانی این دوره از مسابقات می‌شوند.

‌یادآور می‌شود؛ اجرای گروه سرود کانون شهید ترابی خمین از برنامه های این مراسم بود همچنین از نفرات برتر در هر رشته در بخش خواهران و برادران نیز تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.