آغاز طرح فرهنگی هرهفته یک مدرسه در در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حمید حسنی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح فرهنگی با هدف مشارکت نونهالان و نوجوانان در فعالیت های ورزشی و استقرار فرهنگ ورزش همگانی در مدارس به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع ابتدایی کلانشهر اراک در قالب این طرح فرهنگی، آموزش های مرتبط با فعالیت های فرهنگی و ورزشی را فرا می گیرند.
به گفته حسنی، در کنار برنامه های متنوع ورزشی و فرهنگی در مدارس، آموزش های ترافیکی، نحوه مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، تمرین فرآیند تعامل اجتماعی شهروندی، حفظ محیط زیست و مشارکت در پاکسازی محیط شهری توسط کارشناسان سازمان های ترافیک، آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت پسماندشهرداری کلانشهر اراک به نوآموزان مقطع ابتدایی ارائه می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۰ مدرسه مقطع ابتدایی در نواحی یک و دو آموزش و پرورش اراک آموزش های لازم در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فرا گرفتند.
وی پیش بینی کرد: امسال با توجه به استقبال مدارس از طرح های متنوع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد که تحقق این امر، رسالت و وظیفه این سازمان را در ارائه آموزش های کاربردی دو چندان می کنند.
حسنی ادامه داد: به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی و فرهنگی، شاکله شخصیت هر فرد در دوران نونهالی و کودکی شکل می گیرد که در صورت مشارکت خانواده و ارائه آموزش های مفید، می توان از بروز بسیاری از ناهنجاری های دوران بزرگسالی جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: بیش از هفت هزار جلد بسته آموزشی شامل کتاب، لوح فشرده و بازی و سرگرمی در هفته فرهنگی شهرستان اراک در راستای تثبیت فرهنگ شهروندی، در بین نونهالان و نوجوانان توزیع شد.
سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک، یکی از ۱۲ سازمان های زیر مجموعه شهرداری است که با هدف تبیین و تثبیت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تاسیس شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.