صدور سند مالکیت ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی به نام دولت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی، منوچهر گراوند افزود: ۲۵ هزار هکتار دیگر از اراضی شهرستان های ساوه، زرندیه، اراک و شازند نیز تا پایان سال جاری سند دار می شوند.
وی مساحت کل استان مرکزی را دو میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از این مساحت، اراضی ملی شامل دشت ها، بیابان ها ، کوه ها و کویرها هستند که بیش از یک میلون و ۸۷۰ هزار هکتار آن دارای سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی با بیان اینکه این اداه کل از هر گونه تصرف، ساخت ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی جلوگیری می کند، اظهار کرد: تخلفات احتمالی با تشکیل پرونده به مراجع انتظامی حفاظت از منابع ملی با محوریت یگان حفاظت از منابع طبیعی ارجاع و مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در خصوص پرونده های تملک اراضی در استان مرکزی نیز گفت: هم اکنون سه هزار و ۱۳۰ پرونده تملک اراضی در نقاط مختلف این استان در دست بررسی است.
گراوند ادامه داد: از سال ۱۳۶۷ تا کنون چهار هزار و ۹۰۰ پرونده تشخیص و تملک اراضی در ۱۲ شهرستان این استان رسیدگی و بسته شده است.
حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی فاقد سند مالکیت است که این امر مشکلات و مسائلی را برای اداره کل منابع طبیعی و برخی کشاورزان و دامداران منطقه ایجاد کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.