حرفه‌ای‌گرایی تاکید پلیس برای ایفای مطلوب نقش‌های اجتماعی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – سرهنگ “کیومرث عزیزی”در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ انقلاب اسلامی و با تقدیر از مجموعه تلاش‌ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و حفظ امنیت موجود بیان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تعیین و اجرایی کردن نقش و کارکرد اقشار مختلف اجتماعی در تعامل، همکاری و مشارکت با پلیس در راستای تولید امنیت جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: این هفته فرصتی است که نیروی انتظامی می‌تواند با توجه به نوع ماموریت و تعاملات اجتماعی؛ آمادگی،‌ توانمندی، ‌روزآمدی، ‌تخصص و … را به مردم شناسانده و از سرمایه‌های اجتماعی در راستای ارتقاء ‌امنیت اجتماعی بهره بگیرد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در طول این هفته و با محوریت قرار دادن شعار ” اقتدار پلیس؛ همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش” مشارکت اجتماعی برای نهادینه‌سازی قانون‌گرایی، امنیت پایدار و احساس امنیت در جامعه فزونی یافته و می توان چهره علمی، تخصصی، دانش بنیان، حرفه‌ای و هوشمند با بصیرت و اخلاق‌مدار پلیس را در تولید نظم و امنیت به جامعه شناساند.

مسئول‌سازی لازمه ارتقاء امنیت ترافیکی است

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به امنیت ترافیکی را در برنامه‌ریزی‌ها مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: کاهش حوادث و کشته‌شدگان ناشی از تصادفات از اولویت‌هایی است که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی تاکتیکی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف نسبت به آن اقدام کرد.

وی مسئول‌سازی بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه ترافیک را لازمه ارتقاء‌ امنیت در این حوزه خواند و گفت: در حوزه درون و برون‌شهری، ‌کارشناسان نسبت به احصاء مشکلات اقدام کنند و در چارچوب قانون، دیگر دستگاه‌های اجرایی را نسبت به انجام مسئولیت‌های خود حساس کرده و در سایه راهکارهای قانونی مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

سرهنگ عزیزی در ادامه با اشاره به آمادگی کامل پلیس استان در ایجاد امنیت انتخابات پیش رو، اظهار کرد: ‌انتخابات امسال، انتخاباتی حساس و مهم است و از هم‌اکنون پلیس برنامه‌ریزی خود را برای ایجاد امنیت مطلوب در برگزاری انتخابات با جدیت اجرایی کرده است.

قرارگاه جهادی آموزش در پلیس استان تشکیل می شود

فرمانده انتظامی استان مرکزی قرارگاه جهادی آموزش را نیز از اولویت‌های اجرایی در ارتقا و پیشرفت دانش نظامی و تخصصی کارکنان خواند و گفت: ‌با توجه به تاکیدات صورت گرفته در نیروی انتظامی، تشکیل قرارگاه جهادی آموزش در استان با هدف دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی با جدیت دنبال شده و در تحقق راهبردها، بازخوردگیری و نظارت بر انجام کیفی آن پیگیری خواهد شد.

وی نظارت را لازمه تحقق راهبردهای اجرایی پلیس برشمرد و با تاکید به اهمیت‌بخشی به ابعاد مختلف ماموریتی گفت: نظارت و کنترل به مسئولان امکان می‌دهد که نقاط ضعف و قوت نیروها و رده‌های گوناگون را به خوبی شناسایی کنند و با اقدامات مناسب در راستای کاهش ضعف‌ها و افزایش جنبه های مثبت بکوشند.

تشدید برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان، شیوع مواد مخدر را بستری برای بروز جرایم در جامعه خواند و از تشدید برخورد پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: با توجه به آثار و تبعات سوئی که مصرف مواد مخدر در اجتماع به همراه دارد، پلیس استان با برنامه‌ریزی هدفمند طرح‌های تشدید برخورد با خرده‌فروشان را با جدیت دنبال می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.