آغاز بهره‌برداری از زیرساخت‌های آب و فاضلاب طرح ملی مسکن اراک

بهره‌برداری از زیرساخت‌های تامین آب و فاضلاب طرح نهضت ملی مسکن اراک همزمان با چهارمین روز از گرامی داشت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح گفت: در اجرای این طرح، سه‌هزار و ۴۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شدند.

«حشمت‌اله عباسی» با بیان اینکه، ۲۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح صرف شد، تصریح کرد: در راستای اجرای موفقیت‌آمیز طرح نهضت ملی مسکن، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به اجرا و اتصال تاسیسات آب و فاضلاب مسکن ملی شهید سلیمانی در شهر اراک اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: مسکن ملی از افتخارات دولت مردمی سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همسو با نهضت خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی از جامعه است و شرکت آبفا این استان در راستای برنامه‌های دولت در خصوص مسکن ملی در شهر اراک، اقدام به اجرای ۱۲۰ مترخط انتقال آب با لوله فولادی ۳۵۰ میلیمتری و ۷۰ متر خط انتقال فاضلاب و اتصال آب به تاسیسات اصلی کرد.

عباسی اظهار کرد: اتصال شبکه آب‌رسانی این طرح به خط اصلی انتقال آب به دلیل عبور از عرض کمربندی شمالی شهر اراک و وجود تاسیسات شهری در ارتفاع‌های مختلف در کمترین زمان ممکن و به صورت ترانشه باز اجرا شد.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

یک‌هزار و ۱۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی استان مرکزی در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.