استاندار مرکزی: فاز نخست موزه دفاع مقدس استان مرکزی تا پایان امسال افتتاح می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی در سفر یک روزه خود به استان همدان و بازدید از مجموعه باغ موزه دفاع مقدس این استان با اشاره به پیگیری روند مربوط به کار موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به موضوعات مربوط به شهداء و نیز رزمندگان دفاع مقدس شده و ما نیز ما بازدیدی که از این موزه داشتیم سعی می کنیم روند پیگیری کارها و فعالیت های مربوط به موزه را با سرعت بیش تری انجام دهیم.

وی افزود: وجود موزه دفاع مقدس استان همدان می تواند الگوئی مناسب و کارآمد به منظور موزه دفاع مقدس استان مرکزی باشد چرا که با توجه به این بازدید مسئولان استان همدان بسیار خوب توانستند خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس را برای بازماندگان امروز با نشان دادن آثار به جا مانده روایت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در این موزه سعی شده با توجه بسیار و عمیق به مسائل فرهنگی درک واضح و روشنی را برای نسل امروزی که جنگ را با چشم خود ندیده و لمس نکرده اند بیان کند و بیننده با قرار گرفتن در این مکان حس و حال دوران دفاع مقدس برایش ملموس می شود.

مقیمی با اشاره به شاخص بودن این موزه از نظر روایت تاریخ جنگ گفت: این موزه گوشه هایی از فعالیت های رزمندگان اسلام را بازسازی و به تصویر کشیده و توانسته مخاطب را با سفر به دل تاریخ با خود همراه سازد.

وی افزود: وجود این باغ موزه بیانگر این موضوع بوده که مردم همدان چه شهری و چه روستائی به خوبی در تمامی مقاطع جنگ حضور ارزشمندانه داشته اند و در تمامی قسمت ها به طور مجزا نقش موثر هر یک از ارگان ها مانند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، جهاد و غیره را نشان داده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در هر یک از قسمت های این موزه حضور و همکاری هر کدام از این ارگان ها و نوع فعالیتی که در آنها سال به انجام رساندند برای نسل امروز بازسازی شده تا از کم رنگ شدن و یا به فراموشی سپردن هر یک از این موارد جلوگیری شود.

مقیمی با اشاره به نقش جهاد گفت: در یکی از قسمت های این موزه حضور و فعالیت بچه های جهاد به خوبی عنوان شده و تلاش های آنان در مناطق غرب کشور و ساخت جاده آن هم با کم ترین امکانات بسیار مناسب و کامل بازسازی شده که خود این موضوع سبب می شود که این تلاش ها همچنان پا برجا باقی بماند.

وی افزود: ساخت این موزه در همدان گویای این موضوع است که مردم این استان نسبت به تاریخ کشور خود و نیز شهدایی که در اره اسلام فدا کرده اند بی تفاوت نبوده و نسبت به آنان احساس دین دارند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: من با حضور در این مکان از زمان ورود به طور دقیق خود را در حال و هوای جنگ و جبهه احساس کردم و با دیدار از قسمت های مختلف در واقع خاطره آن روزها برایم تکرار شد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.