آغاز چهارمین سرشماری سراسری کشاورزی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، «مسعود اخوان» در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه این برنامه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سرشماری تا ۱۸ مهرماه جاری ادامه دارد و ۱۲۲ نیروی آمارگیر در روند جمع آوری و تحلیل داده های سرشماری کشاورزی این استان مشارکت دارند.

وی بیان کرد: ستاد سرشماری کشاورزی در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تشکیل شده و ۲۱۵ نفر مسوولیت اجرای این طرح بزرگ آماری را در استان برعهده دارند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری استان مرکزی ادامه داد: اطلاعات آماری دقیق در حوزه کشاورزی به عنوان سرمایه مهم این بخش است که مسوولان و برنامه ریزان برپایه آن توسعه و هدایت عرصه کشاورزی را تا ۱۰ سال آتی نظام بندی می کنند.

اخوان عنوان کرد: زیرساخت های الکترونیک و اجرایی برای انجام این سرشماری در تمامی نقاط استان مرکزی آماده شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: برنامه آموزش آمارگیران سرشماری کشاورزی در استان مرکزی از ۲۴ شهریور ماه آغاز و تا ۳۰ شهریور ادامه داشت و آمارگیران آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار استانداری استان مرکزی افزود: ویژگی این دوره از سرشماری کشاورزی اجرای تمام الکترونیک آن و جایگزینی ثبت اطلاعات با تبلت به جای ثبت پرسشنامه های کاغذی است که از سرعت و دقت بالاتری نسبت به روش سنتی برخوردار است.

اخوان عنوان کرد: آمارگیران سرشماری کشاورزی با مراجعه به بهره برداران، اطلاعات شخصی نظیر سن ، سواد و شماره ملی بهره برداران، کاربری اراضی کشاورزی، اسامی محصولات تولیدی، سطح کشت، میزان برداشت محصول در عرصه باغی و زراعی و گلخانه ای، حوزه دامی و شیلات و ماشین آلات کشاورزی را ثبت می کنند و بهره برداران بایستی در این خصوص با دقت اطلاعات را در اختیار آمارگیران گذارند.

وی گفت: تمام آمارگیران در این سرشماری دارای کارت شناسایی عکس دار هستند و مردم در اجرای هر چه بهتر این برنامه با آمارگیران همکاری خوبی داشته باشند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مرکزی اضافه کرد: مردم در راستای این برنامه، اطلاعات صحیح و درست را به ماموران سرشماری ارائه دهند زیرا برنامه ریزی برای بخش کشاورزی کشور تا ۱۰ سال آینده بر اساس آمارهای به دست آمده انجام خواهد شد.

بهبود وضعیت کشاورزی، رفع مشکلات و پاسخگویی مناسب به کشاورزان و بهره برداران کشاورزی از مزایای این سرشماری عنوان شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.