گلایه برقی از بدهکاران خانگی، دولتی و صنعتی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، فرهاد شبیهی ظهر دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: بی توجهی بخشهای مختلف بالاخص بخشهای دولتی، صنعتی و حتی بخشهای زیرمجموعه وزارت نیرو در پرداخت بدهی های خویش به شرکت توزیع برق مشکلات بسیاری را پیش روی ما قرار داده و موجب شده تا این بی توجهی لطمات بسیاری را به شرکت توزیع برق استان در تامین هزینه های مربوطه وارد می سازد.

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته از سوی شورای تامین استان در راستای وصول مطالبات شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: در توافقات صورت گرفته مقرر شده ادارات  دولتی استان هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهیهای خویش اقدام نمایند در غیر این صورت وجوه فوق از سرجمع اعتبارات تخصیص یافته به آنها کسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از بخش صنعت به عنوان بدهکارترین بخش در حوزه مطالبات شرکت برق استان مرکزی یاد کرد و گفت: در حالیکه صنعت تنها یک درصد مشترکین برق استان را تشکیل می دهند اما این بخش ۳۸ درصد برق تولیدی استان را مصرف می کند.

مهندس شبیهی گرچه از اعلام رقم بدهکاری بخش صنعت به شرکت توزیع برق استان خودداری کرد اما تاکید کرد :عدم پرداخت این معوقات اگر براساس تعهدات صورت گرفته انجام نشود چاره ای جز قطع برق صنایع بدهکار نخواهیم داشت.

۴۰ درصد برق مصرفی استان مرکزی در بخش صنعت

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از بخش صنعت به عنوان بزرگترین مصرف کننده برق استان مرکزی یاد کرد و گفت: بخش صنعت در حالیکه تنها ۹ دهم درصد مشترکین برق استان را تشکیل می دهند ۴۰ درصد برق استان مرکزی را مصرف می کند.

شبیهی ادامه داد: صنایع در صورت همکاری در اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات سالانه در پیک بار تابستان از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد با ۲۶ شرکت صنعتی در راستای طرح های تشویقی کاهش مصرف انرژی خبر داد و  گفت: براساس این قرارداد شرکت های صنعتی فوق با بهره گیری از مولدهای نیروگاهی انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان این که برای تامین برق در کشور به ۷۰ میلیارد لیتر سوخت نیاز است افزود: این میزان در استان مرکزی ۱.۲ لیتر است.

مهندس شبیهی  با تاکید بر ضرورت پیگیری برنامه های صنعت برق در حوزه مدیریت مصرف یادآور شد: با اجرای طرح کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف  تا کنون ۱۵۰ شرکت صنعتی پرمصرف با  شرکت توزیع برق استان در این طرح اعلام همکاری کرده اند.

مصرف بالغ بر یک میلیون و ۱۲۱ هزار مگاوات ساعت برق استان توسط تنها ۱.۴ مشترکین

وی با بیان این که یک میلیون و ۱۲۱ هزا رو ۱۶۶ مگاوات ساعت برق استان مرکزی توسط تنها ۱.۴ درصد مشترکین این صنعت در استان مرکزی مصرف می شود گفت: این مشترکین که بالغ بر ۸ هزار و ۴۷۸ اشتراک را شامل می شوند در بخش کشاورزی حضور دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی یادآور شد: مشترکین کشاورزی که در بازه زمانی نیمه خرداد تا نیمه شهریور در ساعات اوج بار از برق استفاده نمی کنند د رطول دوره همکاری از پرداخت  بهای برق صرفی معاف می شوند.

شبیهی گفت: هر کشاورز می تواند با عقد قرارد اد همکاری مبنی بر خاموش نمودن موتور چاه آب کشاورزی در یکی از ساعات پیک از پرداخت هزینه برق تابستان خود معاف شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از بخش کشاورزی به عنوان دومین مصرف کننده برق در استان مرکزی یاد کرد و گفت: بخش کشاورزی با تخصیص ۸ هزار و ۴۷۸ مشترک از مشترکان شرکت توزیع برق استان مرکزی دومین مصرف کننده بزرگ برق در استان مرکزی است که ۲۷.۷ درصد برق مصرفی استان را بخود اختصاص داده است.

۶۱۸ هزار و ۹۹۲ مشترک برق در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از وجود ۶۱۸ هزار و ۹۹۲ مشترک برق در شرکت توزیع برق این استان خبر داد و گفت: ازاین تعداد ۵۱۸ هزار و ۷۱۰ مشترک در بخش خصوصی، ۲۱ هزار و ۴۱۳ مشترک در بخش عمومی، هشت هزار و ۴۷۸ مشترک در بخش کشاورزی، ۵ هزار و ۴۱۲ مشترک در بخش صنعتی، ۶۳ هزار و ۵۰۲ مشترک در بخش تجاری، و یک هزار و ۴۷۷ اشتراک معابرمی باشند.

مهندس شبیهی یادآور شد:  مشترکین خانگی که ۸۴ درصد مشترکین  شرکت توزیع برق استان را تشکیل می دهند بعد از بخش صنعت و کشاورزی بیشترین مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزا ر مشترک به مشترکین برق استان مرکزی اضافه می شود افزود: تعداد مشترکین برق استان مرکزی در آستانه افزایش به ۶۳۰ هزار مشترک بوده و این امر باعث شده تا استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای پیشرو در حوزه افزایش تعداد مشترکین باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از مشارکت این شرکت در تامین برق مورد نیاز پروژه های مسکن مهر این استان یاد کرد و گفت : شکرت توزیع برق استان مرکزی با تامین برق ۱۸ هزار و ۶۰۰ مشترک حوزه مسکن مهر توانسته یکی از استانهای پیشرو در این بخش باشد.

مهندس شبیهی در ادامه از تلاشهای صورت گرفته در راستای توسعه خدمات غیرحضوری مشترکین خبر داد و گفت: ایجاد سیستم جامع خدمات مشترکین از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سیستم زمینه تسهیل دریافت خدمات برای مشترکین برق استان مرکزی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد قبوض برق استان مرکزی به صورت غیرحضوری پرداخت می شود که این رقم در سالجاری حدود ۶درصد به نسبت سال قبل رشد داشته است.

۲۳ درصد شبکه انتقال برق استان مرکزی فرسوده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از فرسودگی ۲۳ درصد بکه انتقال برق این استان خبر داد و گفت: ۲۳ درصد شبکه انتقال برق استان مرکزی عمر بالای ۲۰ سال دارند که برای بازسازی آن به اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهندس شبیهی با بیان این که طول خطوط شبکه توزیع برق استان ۱۸ هزار کیلومتر است که بیش از چهار هزارکیلومتر آن فرسوده است و بخش قابل توجهی از انرژی شبکه به هدر می رود گفت:  بازسازی این خطوط به استناد تبصره ۱۱ قانون بودجه و با شارکت  بخش خصوصی از اولویت های کاری شرکت توزیع برق استان مرکزی است.

وی یادآور شد: استان مرکزی از جمله استانهای توانمند و خودکفا در زمینه تامین نیاز خود برای تولید تجهیزات مورد نیاز در حوزه بهینه سازی تاسیسات شبکه انتقال برق است.

اجرای طرح ضربتی جمع آوری لامپهای پرمصرف تجاری در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در ادامه از اجرای طرح ضربتی جمع آوری لامپهای پر مصرف تجاری در این استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور تین برق پایدار و جلوگیری از قطعی برق در تابستان در حال اجراست.

شبیهی افزود: طرح آموزش و اطلاع رسانی و جع آوری لامپ های پر صرف واحدهای تجاری با هماهنگی به عمل آمده با اتاق اصناف واخذ مجوز دادستان جهت برخورد با مشترکین از نیمه دوم خرداد ماه صورت گرفته و تا دستیابی به اهداف پروژه تداوم دارد.

وی یادآور شد: در این طرح تیم عملیاتی که متشکل از نایندگان مدیریت مصرف، گروه لوازم اندازه گیری و برق های غیر مجاز است پس از بازدید از واحدهای تجاری و تعیین  مهلت مقرر برای جمع آوری لامپ های پر مصرف به  مشترکین تجاری و استفاده از لامپ های کم مصرف به تعدا متعارف در صورت عدم جمع آوری لامپ های پر مصرف در داخل و خارج از مغازه  پس از تذکر نسبت به برخورد قانونی ادقام لازم به عمل خواهد آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.