فرودگاه اراک ماه آینده آماده پرواز هواپیماهای پهن پیکر است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈحمید رضا نوازنیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بهره برداری از طرح توسعه این فرودگاه در پایان دولت دهم، متاسفانه پروژه مذکور نیمه کاره بوده و قابلیت بهره برداری تخصصی نداشت.

وی بیان کرد: پروژه تطویل باند فرودگاه اراک با از دو هزار متر به سه هزار و ۷۰۰ متر در شرایطی در ماه های پایانی سال ۹۰ توسط مقامات استانی بهره برداری شد که پیمانکار ان ۶۰ میلیارد ریال مطالبه داشته و ابنیه فنی و استریپ های دو طرف باند ناقص مانده و استفاده از آن امکان پذیر نبود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: در نشست مشترکی با استاندار مرکزی، مدیریت فرودگاه، اداره راه و شهرسازی، شرکت جهاد نصر و پیمانکار این پروژه نواقص و مشکلات این طرح بررسی شد و بر اساس برنامه ریزی قرار است ظرف یک ماه آینده این کاستی ها جبران و باند پروازی بهره برداری عملی و واقعی شود.

نوازنی خاطرنشان کرد: تکمیل باند پروازی فرودگاه اراک نیازمند اقدام سریع برای انجام سه دهانه پل آبرو در باند غربی و اجرای استریپ های دو طرف باند و سایر ابنیه فنی است که پیمانکار انجام آن را پذیرفته است.

وی عنوان کرد: برای برقراری پروازهای فرودگاه ، پیگیری تامین سهمیه قیر یارانه ای از طریق شرکت فرودگاهها و اداره دفتر بهسازی، ساخت و توسعه فرودگاه های کشور با حمایت استانداری مرکزی در دستور کار است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بدون رفع نواقص مذکور ایمنی باند پروازی از سوی شرکت فرودگاههای کشور مورد تایید نیست و مجوز استفاده از آن به تعویق می افند.

نوازنی اظهار کرد: رایزنی با شرکتهای معتبر برای برقراری برنامه پروازی با استفاده از هواپیماهای پهن پیکر در دست انجام است .

فرودگاه اراک در سال ۷۸ به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافرتی آن از سال ۸۴ با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما استمرار آن تا شهریور سال ۸۵ بود.

پس از آن در چندین نوبت این فرودگاه میزبان پروازهای موقت بود که هم اینک برنامه اصلاح تاسیسات زیربنایی آن در دست اقدام است.

شایان ذکر است که در نخستین سفر استانی دولت نهم به استان مرکزی مجوز بین المللی خطوط هوایی برای فرودگاه اراک صادر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.