پیگیری اجرای پروژه موزه دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در ارتباط با سفر یک روزه به استان همدان به همراه استاندار مرکزی و تیم هیئت امنای ساخت موزه دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به پیگیری های جدی به منظور تسریع روند ساخت موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: ساخت موزه دفاع مقدس یکی از مطالبات مهم مردم و به ویژه خانواده شهداء در ارتباط با بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که ارائه آثر به جا مانده از آن تاریخ می تواند گامی مهم در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس و نیز ترویج آنها باشد.

وی افزود: فرمانداری اراک این آمادگی را دارد تا در کنار دیگر دستگاه های استان اقدامات پیگیرانه انجام داده و بتواند در راستای تسریع بخشیدن در مراحل ساخت موزه دفاع مقدس استان گامی برداشته باشد.

فرماندار اراک تصریح کرد: نه به عنوان فرماندار  اراک بلکه بیش تر به سبب وظیفه شرعی و انسانی خود این موضوع را یک تکلیف می دانم که نهایت تعامل را تمامی دستگاه های استان داشته باشم تا در نهایت بتوانم این خواسته جدی مردم و به ویژه خانواده شهداء را به نتیجه برسانم.

بختیاری با اشاره به فوائد بازدید موزه همدان گفت: بازدید از موزه همدان سبب شد یک عزم بیش تر و همت افزون تری در راستای تسریع در روند ساخت موزه استان مرکزی در جان اعضاء و مسئولان استانی ایجاد شود تا در نهایت بتوانیم با تعامل با یک دیگر و همکاری تنگاتنگ تمام دستگاه های استان وارد عمل شده و با به کار بستن اراده منسجم و قوی این مسئولیت خطیر را به انجام رسانیم.

وی افزود: با الگویی که در این موزه مشاهده کردیم و سلیقه به کار گرفته شده این نوید را به ما داد که ما نیز می توانیم با به کاربستن وفاق و همدلی تمام دستگاه های استان نمونه ای از این موزه را در استان خود داشته باشیم.

فرماندار اراک تصریح کرد: فوائد سفر این بود که حضور مسئولان مربوطه و مشاهده قسمت های مختلف باغ موزه همدان همه را بر آن داشت که پیگیری کارهای موزه را در اولویت های کاری خود قرار دهند و تلاش کنند که آنچه که در شان مردم استان و نزد شهداء مربوط به استان مرکزی را ایجاد کنند.

بختیاری با اشاره به بحث افزایش فضای موزه استان مرکزی گفت: با دیدن فضای مربوط به باغ موزه همدان من فکر می کنم که باید در ارتباط با موزه دفاع مقدس اراک نیز بحث افزایش فضا را داشته و هم اینکه از هر راهی که ممکن بوده تامین اعتبار لازم را داشته باشیم.

وی افزود: خانواده های معظم شهداء و نیز مردم می توانند با تحویل آثار مربوط به فرزندان خود و انتقال آنها به موزه سهم بزرگی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار داشته باشند.

فرماندار اراک تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم که با ایجاد موزه دفاع مقدس کامل و جامع و دارای کیفیت لازم الگویی برای سایر استان های کشور باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.