برگزاری همایش «آسیب‌شناسی سبک زندگی» در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، حمید حبشی، از مدرسان برجسته کشوری در همایش آسیب‌شناسی سبک زندگی که روز گذشته، ۱۴تیرماه در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: پژوهش‌های متعدد و گسترده‌ای تأثیر مثبت آموزش مهارتهای زندگی را در پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز ، تقویت اتکا به نفس، افزایش مهارت‌های مقابله با فشارها و استرس‌ها، برقراری روابط مثبت و مؤثر اجتماعی و غیره نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات آسیب‌پذیر نموده و آنها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.

این مشاور امور خانواده احترام بین زوجین، شناختن حقوق متقابل خود و همسر خود، احترام به والدین همسر، پرورش احساسات مثبت و عواطف سازنده نسبت به همسر، ایجاد فضایی گرم و صمیمی و آکنده از روحیه مثبت در خانواده را ازجمله راهکارهای ایجاد روابط صمیمی بین زوجین دانست.

حبشی ادامه داد: زوجین بیشتر به جنبه‌‌های مشترک فکری و روحی خود و همسرشان توجه کنند و به گونه‌ای عمل کنند تا خصایص مثبت و سازنده به تدریج بیشتر شود و از طریق خودآگاهی و خودسنجی به خودسازی برسند و صفات برجسته انسانی را در وجود خود و همسرتان تقویت کنند.

وی گفت: زوجین همسر خود را باید با ویژگی منحصربفرد و واجد ویژگی‌های شخصیتی مثبت و منفی بپذیرند و از مقایسه او با دیگران به شدت بپرهیزید و او را با گذشته اش مقایسه و تغییرات رفتاری و پیشرفت فکری و اخلاقی وی را تحسین کنند.

این مشاور امور خانواده افزود: زن و شوهر به حالات و روحیات همسر خود آگاه باشند و فهرستی از آرزوها و علائق وی تهیه کنند و سپس خود را به تأمین خواسته‌ها و علائق منطقی و اصولی وی ملزم کنند.

این مدرس در ادامه تصریح کرد: زوجین باید حریم یکدیگر را مراعات و از جر و بحث با یکدیگر خودداری کنند.

حبشی، مدیریت کانون خانواده را امری مهم در زندگی زناشویی دانست و افزود: زن و شوهر باید در تصمیم‌گیری و هدایت زندگی دارای هماهنگی لازم و در برخورد با مسایل زندگی بهترین تصمیم را بگیرند.

وی اظهار کرد: هریک از زوجین سعی کنند خود را برتر و بالاتر از همسرشان نبینند و وی را شریک زندگی دانسته و به این نکته توجه کنند که درجات تحصیلی، موقعیت اجتماعی، وضعیت سنی و امکانات مالی شما باید بر میزان فروتنی و خضوعتان بیفزاید، به ویژه زمانی که در پیشرفت‌های تحصیلی و موفقیت‌های مادی شما همسرتان نقش اساسی داشته است.

یادآور می‌شود، در پایان این همایش، حبشی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.