اختصاص ۹۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: به منظور اجرای ۹۶ طرح عمرانی در بخش کشاورزی اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافت و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها شاهد افزایش تولید در این بخش باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در بخش کشاورزی نقش بسیار موثری در توسعه این بخش دارد که مدیریت کشاورزی استان اجرای این طرح‌ها با اولویت پروژه‌های آب و خاک را در دستور کار دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های مهم کشور در تولید برخی از محصولات کشاورزی به شمار می‌رود، بیان داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی این استان نظیر پسته، گل و گیاه، انار، محصولات لبنی و باغی علاوه بر تامین نیاز داخل به سایر استان‌ها و حتی کشورهای مختلف صادر می‌شود.

شعبانی‌فرد افزود: هم اکنون بخش عمده‌ای از باغات انار استان در شهرستان ساوه و بخش عمده‌ای از باغات پسته در شهرستان زرندیه قرار دارند که به شیوه آبیاری زیر سطحی آبیاری می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی بسترهای لازم برای اجرای طرح‌‌های پایلوت کشوری در بخش کشاورزی در این استان فراهم است و مدیریت بخش کشاورزی آمادگی دارد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی را در نقاط مختلف استان اجرایی کند.

استاندار مرکزی بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی کمبود منابع آبی است که انتظار می‌رود شرکت‌های مجری طرح‌های آب و خاک آموزش‌‌های لازم در زمینه سیستم آبیاری نوین را فرا گرفته و آنها را اجرایی کنند.

شعبانی‌فرد بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید و خاطر نشان کرد: در اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی طرح‌های مربوط به پروژه‌های آب و خاک در اولویت قرار دارند تا از این طرح از هدر رفتن آب در این بخش جلوگیری شود همچنین سرمایه گذاری بر روی آب‌های روان از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه از راه‌اندازی یک واحد مرغداری یک میلیون قطعه‌ای برای اولین بار در کشور در این استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این واحد نیاز به یک تیم راهبردی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: الگوگیری از کشورهای موفق در بخش کشاورزی می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد که به همین منظور بازدیدهای خارج از کشور برای کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

عباس مظفری افزود: حضور کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.