استاندار مرکزی خواستار تعیین تکلیف سریع صنوف آلاینده اراک شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «محمد حسین مقیمی» روز پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک افزود: از اول شهریور امسال به مدت شش ماه باید صنوف آلاینده شهر اراک شناسایی و اخطار لازم برای انتقال و یا توقف فعالیت این واحدها داده شود.

وی بیان کرد: صنوف آلاینده یکی از کانونهای اصلی معضلات زیست محیطی اراک است و باید با جدیت و نظارت حداکثر ظرف یک ماه آینده فرایند تعیین تکلیف صنوف آلوده تکمیل و با صاحبان این مشاغل اتمام حجت شود.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: هدف از ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده سالم سازی و اصلاح نواقص فعالیت و استقرار نامناسب انها است و مجموعه مدیریت استان به هیچ وجه به دنبال متوقف کردن فعالیت انها نیست.

مقیمی اظهار کرد: صنوف آلاینده تا اول اسفند ۹۳ فرصت دارند خود را با شرایط تعیین شده تطبیق و اصلاحات مورد نیاز برای رفع آلایندگی حرفه و فعالیتشان را انجام دهند.

وی عنوان کرد: مسوولیت این کار به عهده فرماندار شهرستان اراک است و کمیته ای متشکل از نماینده عالی شهرستان، اداره صنعت، معدن، تجارت، شورای شهر، شهرداری، محیط زیست، دادستان اراک، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و تشکل های مردمیباید دستورالعمل و ضوابط این بخش را اجرایی کنند.

استاندار استان مرکزی افزود: کمیسته مذکور باید با صنوفی که برای سالم سازی با مدارک و مستندات نیاز به فرصت بیشتری نسبت به زمان تعیین شده دارند ، همکاری کند.

مقیمی در عین حال اضافه کرد : صنوف آلاینده اصلاح ناپذیر و فاقد مستندات معتبر در صورت تعلل در اجرایی کردن دستورالعمل ها مهر و موم شوند و اجازه فعالیتشان سلب خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: روزهای ناسالم شهر اراک در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

«امیر انصاری» افزود: در سال ۹۲ تعداد روزهای ناسالم شهر اراک در شش ماه نخست سال به ۸۲ رسید اما در شش ماه نخست امسال ۴۲ روز ناسالم گزارش شده است.

وی عنوان کرد: سوخت مرغوب و نبود ازن یکی از مهمترین دلایل کاهش آلودگی هوای اراک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و نزدیک شدن به ایام سرد سال، رخ دادن پدیده وارونگی دما و افزایش روزهای آلوده همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در کاهش و ساماندهی آلاینده های محیطی ضروری است.

انصاری گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید تردد سرویس های مدارس حجم زیادی به ترافیک اراک اضافه کرده و انتظار است نیروی انتظامی مانند سالهای گذشته نظارت ویژه بر این خودروها داشته و با رانندگانی که معاینه فنی ندارند برخورد جدی داشته باشد.

وی بیان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت حمل و نقل عمومی، نصب دوربین های نظارت و اجرای طرح زوج و فرد در روزهای آلوده، مدیریت پالایش لحظه ای صنایع آلاینده و مدیریت و تنظیم فعالیت های خدمات عمران شهری و رسیدگی سریع نیروی انتظامی به تصادفات رانندگی برای کاهش ترافیک از دیگر مواردی است که توجه به آنها ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: پیگیری و نظارت بر سوخت با کیفیت در اراک با جدیت دنبال می شود و سنجش خلوص و کیفیت سوخت جایگاه ها به صورتد مستمر انجام می شود اما برای بحث گازوئیل نیر باید چاره اندیشی شود.

در این نشست «مسعود طائفی» هیات علمی پژوهشگاه فضایی و مدیر توسعه های شرکت دورکاو پایش زیمان، بخشی از نحوه مطالعه اولیه در خصوص بررسی روند تغییر سطح آب تالاب میقان اراک در سه دهه گذشته (۱۳۶۳تا ۱۳۹۳) ارائه کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.