اداره کل محیط زیست استان مرکزی با آلودگی شرکت آلومینیوم برخورد کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، اسماعیل تاج‌آباد دیشب در جلسه علنی شورای شهر اراک با انتقاد از تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری اراک توسط سازمان محیط زیست اظهار کرد: از حساسیت محیط زیست نسبت به آلاینده‌های زیست محیطی استقبال می‌کنیم، چرا که شورای شهر مدافع این گونه برخوردها با آلاینده‌های زیست محیطی و ارتقاء کیفیت هوا در کلانشهر اراک است، اما جای تعجب است که چرا کارخانه آلومینیوم با این همه آلایندگی همچنان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت شهرداری به منظور خدمت رسانی به ۶۰۰ هزار جمعیت شهر فعالیت می‌کرده است، ادامه داد: انتظار می‌رفت با توجه به نیاز شهر به اصلاح و لکه‌گیری، محیط زیست فرصت یک ماهه برای رفع نواقص زیست محیطی این کارخانه به شهرداری می‌داد.

تاج‌آباد یادآور شد: فعالیت کارخانه آسفالت با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما خود به خود تعطیل می‌شد، اما انتظار این رفتار دوگانه از محیط زیست در مورد کارخانه آسفالت شهرداری و کارخانه آلومینیوم نبود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خواستار برخورد جدی اداره کل محیط زیست استان با شرکت آلومینیوم شد و تصریح کرد: در حاشیه شهر به جز کارخانه آسفالت شهرداری اراک ۹ کارخانه آسفالت آلاینده دیگر وجود دارد که حتی با سیستم‌های قدیمی فعالیت می‌کنند و جای سوال است که چرا آنها تعطیل نشده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به اراک گفت: سفر هفته گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرکزی دستاوردهای خوبی برای این کلانشهر به همراه داشت.

تاج‌آباد اظهار کرد: مصوبات سفر و قول‌های مساعدی که برای بهسازی زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهر در این سفر به ارمغان رسید وظیفه اعضای شورا و شهرداری را برای پیگیری و تحقق سنگین‌تر می‌کند.

وی همکاری در تکمیل و تجهیز بیمارستان آیت‌الله خوانساری، ایجاد سه اتاق عمل در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و سه اتاق عمل در بیمارستان فعلی ولی عصر(عج) و اختصاص یک دستگاه ان‌آی سی‌یو (NICU مراقبت‌های ویژه نوزادان) در بیمارستان طالقانی اراک، صدور مجوز ساخت مرکز تحقیقات سلامت در حوزه آلاینده‌های زیستی، صدور مجوز مرکز تحقیقات غدد متابولیسم، صدور مجوز مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل و  ایجاد یک بیمارستان یک هزار تختخوابی با تجمیع بیمارستان‌های امیرکبیر و طالقانی اراک را از دستاوردهای مهم این سفر برای کلانشهر اراک برشمرد.

یکی از اعضای شورای کلانشهر اراک نیز از عملکرد شهردار اراک در دو سال اخیر و عدم تحقق بودجه مصوب انتقاد کرد.

منوچهر کاظمی با اشاره به اینکه پاسخ‌های شهردار به سوالاتش قانع کننده نبوده و شهردار باید در مورد برخی ابهاماتی که در عملکرد شهرداری وجود دارد به اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم پاسخ دهد، گفت: شهردار اراک باید هفته آینده در صحن علنی شورای شهر به سوالات پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مصوبات شورا توسط شهرداری به کندی اجرا می‌شود، اظهار داشت: عملیاتی کردن طرح ۵۵ متری اراک ۱۰ سال است که عقب افتاده و مردم انتظاراتی دارند که باید پاسخ گفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد به اینکه شورای دور چهارم روند کارشناسی ندارد و کار تخصصی در آن انجام نمی‌شود، ادامه داد: تصویب بودجه یک هزار و ۲۱ میلیاردی شورا یک اقدام غیر کارشناسی بوده است.

این عضو شورای کلانشهر اراک اجرای برخی پروژه‌های  عمرانی در حال اجرای در شهر اراک را از دیگر اقدامات غیر کارشناسی شورا عنوان کرد و اظهار کرد: اجرای پروژه‌های کارشناسی شده و ضروری باید در اولویت قرار گیرد.

تصویب تفریغ بودجه سال ۹۳ سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اراک، تصویب تفریغ بودجه سازمان عمران شهرداری، اصلاح بهای خدمات پسماندهای عمومی مراکز پزشکی، اخذ مجوز تشویقی برای اجرای طرح کارت پرداخت الکترونیک و پرداخت حق‌الجلسه به اعضای اصلی (نماینده دادگستری، نماینده شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری) هیئت حل اختلاف ناشی از معاملات (موضوع ماده ۳۸ اصلاحی آئین‌نامه معاملات) در شهرداری اراک به ازای هر ساعت معادل یک چهلم حقوق و مزایای شهردار و پرداخت حق جلسه دبیر هیئت نماینده دستگاه نظارت و نماینده بخشدار یا فرماندار حسب مورد معادل یک هشتادم حقوق و مزایای شهردار از مصوبات این نشست بود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.