انتشار تصاویر زن جوان در شبکه های اجتماعی به بهانه خصومت شخصی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در اواخر دی ماه امسال خانمی ۱۹ ساله با مراجعه به پلیس فتا شهرستان ساوه شکوائیه ای را به کارشناسان پلیس ارائه داد و خواستار پیگیری یک مورد هتک حیثیت در بستر شبکه‌های اجتماعی شد.

سرگرد مصطفی نوروزی اظهار کرد: در تحقیقات اولیه از شاکیه مشخص شد بدون اطلاع وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در بستر اینترنت تصاویر شخصی و شماره تلفن وی انتشار داده شده است و طی تماس‌های تلفنی که اطرافیان با وی برقرار کرده‌اند متوجه این موضوع شده است .

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات فنی گسترده پلیسی، متهم که ساکن یکی از روستاهای شهرستان ساوه بود شناسایی و دستگیر شد.

وی در ابتدا سعی در کتمان موضوع می‌کرد ولی با مشاهده اسناد و مدارک موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود از انجام این کار داشتن خصومت شخصی با خانواده شاکیه بیان کرد .

سرگرد نوروزی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به عموم شهروندان هشدار داد که دقت داشته باشند اطلاعات شخصی و هویتی خود را در اختیار دیگران حتی صمیمی‌ترین دوستان خود قرار ندهند چراکه ممکن است در آینده از این اطلاعات سوء استفاده شده و منجر به اشتراک‌گذاری اطلاعات در بستر شبکه‌های اجتماعی شود که این امر می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به کاربران وارد کند. همچنین افرادی که اقدام به انتشار تصاویر شخصی دیگران می‌کنند توجه داشته باشند که این موضوع جرم بوده و با متهمان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.