برگزاری کارگاه آموزشی استاندارد نویسی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۱۰ نفر از مربیان و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اتحادیه و انجمن های صنفی، واحدهای صنفی و تجاری و برخی دستگاه های اجرایی استان مرکزی در این کارگاه ظرف مدت دو روز با مبانی آموزشی استاندارد نویسی آشنا شدند.
سیدبهرام نجفی زاده در توضیح کارگاه آموزش استاندارد نویسی افزود:این کارگاه با هدف تامین حداقل کیفیت مطلوب خدمات آموزشی، صرفه جویی در بهره گیری از منابع و بهینه سازی شرایط دستیابی به آموزش مناسب برگزار شده است.
وی توضیح داد: برای کسب مهارت در هر شغلی فراگیری الزمات آن ضروری است و ایجاد رویه استاندارد در نوشتار نیز مهارتی است که نیازمند آموزش است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی، توانایی فردی، تجهیزات آموزشی، ارزیابی پیش نیازهای آموزشی، نحوه تبدیل عملیات اجرایی به عنوان های استاندارد، تلفیق برنامه های درسی تئوری و عملی، استفاده از برنامه های عمومی در آموزش های تخصصی، شرایط مربی و کارآموز را از جمله مطالب مورد تدریس در این دوره برشمرد.
نجفی زاده، حفظ منافع جامعه به عنوان دریافت کنندگان خدمات از نظام آموزشی فنی و حرفه ای، ایجاد سادگی در روش و شیوه های آموزشی، فراهم کردن وسیله برای بیان مقاصد و تبادل افکار، توانایی تدوین استاندارد های آموزشی در تمامی صنوف، صنایع، ادارات و سازمان ها و ایجاد یکنواختی در به ثمر رساندن شیوه های آموزشی را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مدیرکل دفتر طرح و برنامه درسی سازمان فنی و حرفه ای به همراه دو کارشناس مجرب مربیانی بودند که در این کارگاه سرفصل های آموزشی را برای شرکت کنندگان تدریس کردند.
نجفی زاده با بیان اینکه استان مرکزی بعد از قم دومین استانی است که این کارگاه در آن برگزار شده است، افزود: امید است با اجرای این دوره ها، تعداد استاندارهای تدوین شده در حرف و مشاغل مختلف استان افزایش پیدا کند و بالاترین رتبه تدوین استاندارد آموزشی در سطح کشور به دست آید.
وی اظهار کرد: به تمامی شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهینامه حضور در دوره آموزش استاندارد نویسی ارایه شد.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی هم اینک با بیش از ۲۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰ مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.