اجرای بیش از دو هزار برنامه همزمان با هفته فرهنگی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حسین بختیاری، در گفت‌وگو با ایلنا در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی این شهرستان، گفت: هفته فرهنگی در این شهرستان از ۱۱مهرماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و برنامه‌های متنوعی در هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این هفته با گلباران گلزار شهدا با حضور مسؤولان استانی و مسؤولان فرهنگی آغاز شد، اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و صنایع دستی با حضور استاندار مرکزی از جمله برنامه‌ها بود و این نمایشگاه در محل پارک شهدای گمنام اراک برپا شده و همه روزه از ساعت ۱۷ پذیرای کسانی است که علاقه‌مند به بازدید از غرفه‌های متعدد این نمایشگاه هستند.

بختیاری عنوان کرد: این نمایشگاه متشکل از ۵۳ غرفه بوده و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مسایل فرهنگی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، کانون فرهنگی- هنری کودکان و نوجوانان، علوم پزشکی، مرکز بهداشت، مدیریت برق شهرستان و هلال احمر در برپایی آن نقش دارند و فعالیت‌های فرهنگی خود را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارائه آثار هنری و صنایع دستی از سوی سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و خانواده‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه مذکور است، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف هنری به همت اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی در قالب شعر، دکلمه، مسابقه، تردستی و موسیقی نیز از برنامه‌های جنبی برپایی این نمایشگاه است.

فرماندار اراک برپایی «جشنواره ملی آش و صنایع دستی» را نیز از برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته فرهنگی در محل پارک شهدای گمنام دانست و افزود: این جشنواره به همت شهرداری اراک برگزار می‌شود که متشکل از ۵۲ غرفه بوده و نمایندگانی از استان‌های مختلف کشور در آن حضور دارند.

وی برگزاری برنامه‌های متنوع در سازمان‌ها و ادارات همزمان با هفته فرهنگی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌ها و ادارات از اهم این برنامه هاست و همچنین مراسمی در راستای تجلیل از کارکنان نمونه نیز نیز در ادارات و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: از سوی دیگربه مناسبت هفته فرهنگی در تمامی روستا‌ها با همکاری بخشداری، شوراهای اسلامی، دهیاران، خانه‌های بهداشت و مدارس برنامه‌های مختلفی در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها، راه‌های توسعه فرهنگی روستا‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌هایی در خصوص پاکسازی محیط زیست با همکاری جوانان و مسؤولان روستایی، بازدید از خانواده شهدا و برگزاری پنجمین جشنواره انگور هزاوه با حضور مسؤولان استانی و عبدالمهدی مستکین، مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو اشاره کرد و گفت: همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و صنایع دستی در روستای شهسواران از برنامه‌های صورت گرفته است که از ۱۲ مهر ماه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

بختیاری افزود: در راستای ارتقای فرهنگ جامعه از همه صاحبان فرهنگ و اندیشه دعوت شده تا در نشست فرهنگی نخبگان که همزمان با هفته فرهنگی در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود، حضور بهم رسانند.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه برنامه دیگری نیز روز جمعه، ۱۷ مهر ماه با همکاری انجمن حمایت از بیماران سرطانی تحت عنوان پیاده روی خانوادگی در دره گردو برگزار می‌شود، بیان کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و تمامی نهادهایی که مرتبط با ورزش هستند نیز از فعالیت‌های در حال انجام است.

بختیاری در پایان با بیان اینکه در مجموع بیش از دو هزار برنامه همزمان با هفته فرهنگی در شهرستان برگزار می‌شود و نهادینه سازی فرهنگ به عنوان زیرساخت تمامی امور در جامعه از اهداف برگزاری این هفته است، یادآور شد: امید است که این برنامه‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم همراه باشد و مردم بتوانند مسؤولان را در جهت ارتقای فرهنگ شهرستان در تمامی ابعاد یاری دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.