واگذاری خدمات تنظیف و جمع‌آوری زباله شهری به بخش خصوصی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، شامگاه دوشنبه در جلسه صحن رسمی شورای کلانشهر اراک درخواست شهرداری اراک مبنی بر واگذاری خدمات تنظیف و جمع‌آوری پسماند شهری و خانگی به بخش خصوصی از طریق برگزاری مناقصه عمومی به مدت سه سال جهت مناطق شهری اراک مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

رئیس شورای کلانشهر اراک در ادامه این نشست بر ضرورت ساماندهی انهار شهر و کانال‌های موجود در سطح شهر در آستانه ورود به فصل پاییز و بارش نزولات آسمانی تاکید کرد.

اسماعیل تاج‌آباد با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر که منجر به جاری شدن سیل و آب گرفتی در برخی استان‌ها شده بود، گفت: به منظور پیشگیری از این اتفاقات باید شهرداری اراک اقدامات لازم به منظور لایروبی کانال‌ها و ساماندهی مسیر انهار شهر انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی انهار اقدام مهمی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب محسوب می‌شود، بیان کرد: نهرهای سطح شهر متناسب با دبی بارندگی نبوده و در سال‌های گذشته شاهد آب‌گرفتگی‌هایی در سطح شهر بوده‌ایم که شهرداری اراک باید پیش‌بینی‌های لازم به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در فصل بارش را اتخاذ کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نهر واقع در منطقه ۹ شهر صنعتی اراک نیازمند اصلاح و ساماندهی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز با بیان اینکه بحث انهار در سطح شهر و لزوم ساماندهی آنها مبحث مهمی است، گفت: حاشیه رودخانه اراک در حد فاصل کوی ابوالفضل و کرهرود وضعیت نامناسبی دارد و بخشی از آن به دلیل خاکریزی نیازمند اصلاح و بهسازی است.

علیرضا نوربهشت یادآور شد: رودخانه واقع در منطقه حد فاصل مرزیجران تا فرمهین نیز وضعیت نامطلوبی دارد که در صورت وقوع سیلاب مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند که امیدواریم شهرداری تا قبل از آغاز فصل بارش نزولات تدابیر لازم به منظور ساماندهی این مناطق را انجام دهد.

شهردار اراک نیز در ادامه گفت: مسیر نهر واقع در منطقه ۹ شهر صنعتی اراک طی سالیان قبل با تفکیک زمین‌ها و ساخت ساختمان‌ها روی مسیر نهر، نیازمند تغییر مسیر است که این موضوع در دست اقدام و پیگیری شهرداری است.

محمد ابراهیم عباسی افزود: در صورت امکان زمین واقع در آن منطقه خریداری و یا از بالای جاده کمربندی مسیر رودخانه بازگشایی خواهد شد.

در این نشست اعضای کمیسیون‌های تخصصی خدمات شهری، برنامه و بودجه، نظارت، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کمیسیون فنی و عمران و حمل و نقل و ترافیک انتخاب شدند.

همچنین اعضای کمیته نظارتی مناطق و نمایندگان کمیسیون مناقصات و مزایده‌های شهرداری انتخاب شدند و دکتر علیمرادی به عنوان نماینده شورای کلانشهر در کمیته کارشناسی ماده ۵  انتخاب شد.

تصویب اصلاح شیوه نامه تعدیل نیروی انسانی شهرداری اراک، تمدید تمامی نیروهای مامور به شهرداری اراک در قالب بودجه مصوب تا پایان سال، بازسازی و بهسازی هتل خیبر با مشارکت شرکت عمران مسکن سازان استان مرکزی و تفریغ بودجه سال ۹۳ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.