استقبال مردم استان مرکزی از لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، شهریور که به روزهای آخرش می رسد، بازار خرید خانواده ها داغ و داغ‌تر می‌شود، به ویژه این روزها که با شروع ‏فصل علم آموزی شکوفه های کلاس اولی یک روز دیگر تا آغاز رسمی مدارس باقی نمانده است و این یعنی شوری بیشتر و ‏جنب و جوش فراوان در بازار لوازم مدرسه در بازار و این نوید بازگشایی مدارس را به کودکانی می دهند که با خط زدن ‏روزهای گرم تابستانی مشتاقانه برای آمدن پاییز و فصل علم و دانش لحظه شماری می کنند.‏

مدرسه نیز رختی نو برتن کرده و با دست کشیدن بر روی آجرهای کهنه و قدیمی خود منتظر آمدن نوشکفته هایی است که ‏روزهای تابستان را برای رسیدن امروز سپری کرده اند‎.

اما شروع مهر برای آنان که به تازگی از بازی های کودکانه جدا شدند رنگ دیگری دارد ذوق سرشاری در چشمانشان ‏نهفته و با شوری وصف ناپذیر همه خود را برای نوشتن و یادگرفتن آماده کرده اند‎.

مدادهای سیاه و قرمز، جامدادی کودکان اول ابتدایی جایگاه خود را به رخ دیگر مدادها می کشند چراکه آنها می دانند کودکان ‏این مقطع عاشقانه آنها را بر قلب سفید کاغذ می‌کشند و واژه ای نو تراوش می کنند‎.

ماه مهرکه می آید تمام شهر رنگ و بوی دیگری را به خود می گیرد و بیش تر دانش آموزان هستند که با آماده کردن خود ‏برای آغاز سال تحصیلی جدید با خردیدن اقلام لوازم و تحریر به استقبال سال تحصیلی می روند‎.

بازار خرید اقلام لوازم تحریر از نیمه های شهریور ماه کار خود را آغاز و تقریبا تا نیمه های ماه مهر ادامه می یابد و ‏هریک از دانش آموزان با بسته به نوع سلیقه خود لوازم مورد نیاز را تهیه و با آرامشی ویژه قدم در ماه مهر و شروع به ‏کار مدارس می شوند‎.

در سراسر کشور با آغاز بازگشایی مدارس علاوه بر مغازه های فروش لوازم و تحریر بازارهای دیگری هم راه اندازی می ‌شود که دانش آموزان با دسترسی آسان تری می توانند به لوازم مورد نیاز خود دست پیدا کنند‎.

وقتی برای خرید لوازم تحریر مدرسه

خرید لوازم تحریر یکی از اتفاقات بسیار خوب و شیرین دوران تحصیل برای تمامی دانش آموزان است که با آغاز فصل ‏مدارس اتفاق می افتد‎.

تقریبا تمام شهر رنگ تهیه خرید لوازم و تحریر را به خود گرفته است و کوچه و بازار مغازه ها و دستفروشان متعددی را ‏میبینی که همگی به فروش این اقلام مشغول هستند‎.

قیمت این اقلام بسیار متنوع بوده و هر دانش آموزان نیز می توانند با توجه به شرایط مالی خود آنها را تهیه و استفاده کنند‎.

دانش آموز دختر ۱۴ساله اراکی که درحال خرید لوازم و تحریر برای سال تحصیلی جدید است در ارتباط با نحوه خرید خود ‏می‌گوید: همه ساله با شروع سال تحصیلی به همراه مادرم برای خرید به بازار می آیم که خوشبختانه با تنوعی که وجود ‏دارد می توانم هر آنچه که مورد نیاز است را تهیه کنم‎.

وی می افزاید: معمولا برخی از اقلام را از نمایشگاه هایی که در آستانه ماه مهر ایجاد می شوند خریداری کرده و بسیار نیز ‏راضی هستم و مابقی آن را هم از دیگر مغازه هایی که در سطح شهر وجود دارد تهیه می کنم‎.

این دانش آموز اراکی ادامه می دهد: تعریف ماه مهر گویی با خریدن لوازم تحریر نو خلاصه می‌شود و تمام شور آغاز ‏سال تحصیلی جدید در خریدن اقلام نو تازه تحریر است‎.

خرید لوازم اسلامی مطابق با فرهنگ ایرانی‎

یکی از نکات بسیار ریز که شاید در نگاه نخست دارای چندان اهمیتی هم نباشد درج شکل‌ها و تصاویر مختلف بر روی ‏اقلام لوازم و تحریر است که دانش آموزان با خرید آنها به طور ناخودآگاه به سمت الگوبرداری از آنان کشیده می‌شوند‎.

این موضوع در واقع انتقال اندیشه‌های و فرهنگ غربی از راه غیرمستقیم است که به طور قزع میزان نفوذ و اثرگذاری ‏آنها بسیار بیش‌تر و بهتر از روش‌های مستقیم است و سنین کودکی نیز بهترین و مناسب ترین زمان برای ایجاد الگوهایی ‏که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مغایرت را دارد‎.

یک زن خانه دار ۳۰ساله که اهل شازند استان مرکزی است در ارتباط با خریدن اقلام تحریر برای فرزند خود که در مقطع دوم ابتدایی است به ‏خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما نیز طبق دیگر خانواده ها همه ساله قبل از شروع سال تحصیلی برای تهیه لوازم و تحریر به بازار ‏رفته و آنچه که مورد نیاز فرزندمان است را تهیه می‌کنیم‎.

وی می‌افزاید: علی فرزند دوم من است اما متاسفانه در سال های پیش که برای فرزند بزرگترم اقلام لوازم و تحریر ‏خریداری می‌کردم شاید به ندرت می توانستم دفتر و جامدادی پیدا کنم که مطابق با فرهنگ ایرانی ما باشد‎.

این خانم خانه دار تصریح می کند: چندسالی هم بود که به صورت مکرر در بازار اشکال و تصاویری مشاهده می‌کردم که ‏با فرهنگ ما در تضاد بسیاری قرار داشت‎.

وی  با اشاره به خرید لوازم تحریر ایرانی اسلامی می‌گوید: سال گذشته با توجه به بنرهای متعددی که در سطح شهر ‏مشاهده کردم متوجه شدم که بازار فروش لوازم و تحریر ایرانی اسلامی راه اندازی شده که با مراجعه به آن می‌توانم وسیله ‏های مورد نیاز کودکم را با توجه به فرهنگ خودمان تهیه کنم و خیال آسوده از این موضوع داشته باشم که کودکم با نگاه به ‏تصاویر شهداء و الگوهای داخلی خودمان تعریف صحیحی از شخصیت پردازی در ذهن خود داشته باشد‎.

استقبال از لوازم التحریر باکیفیت ایرانی زیاد است

در سال ۹۳ یکی از اقداماتی که در راستای فروش لوازم تحریر ایرانی اسلامی در استان مرکزی انجام شد راه اندازی ‏بازارهای فروش لوازم تحریر اسلامی با درج تصاویر شهداء و شخصیت های داخلی کشور بود که هریک با حماسه ای که ‏داشتند توانستند الگویی کامل و جامع برای کشور باشند و با فروش این اقلام و در اختیار قرار دادن آنها در دست دانش ‏آموزان به طور ناخودآگاه مسیری  برای آشنایی و شناساندن آنان به نسل کودک و نوجوان باشد‎.

یکی از فروشندگان فروشگاه لوازم و تحریر ایرانی اسلامی در اراک نیز در ارتباط با این موضوع به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ‏استقبال خانواده‌ها از اقلام ایرانی اسلامی بسیار خوب است اما هنوز خانواده‌هایی وجود دارند که اگاهی از فروش این ‏لوازم در سطح شهر نداشته و براساس عادت سالهای گذشته اقلامی را خریداری م‌ کنند که تصاویر شخصیت های مخالف ‏با فرهنگ ما است‎.

وی می افزاید: با اطلاع رسانی هرچه بیش تر ما باید به سمتی حرکت کنیم که تعداد دانش آموزان و خانواده های بیش تری ‏به خرید این لوازم ترغیب شوند و این گونه است که می توانیم اهداف دشمنان را در درستیابی به مقاصد شوم آنان خنثی کنیم‎.

رسیدگی به نیازمندان یک ضرورت درابتدای سال تحصیلی جدید‎

یکی از برنامه‌ریزی‌های خوب و هدفمند در جامعه ایرانی-اسلامی ما برپایی جشن عاطفه ها در شروع سال تحصیلی است که در کنار شیرینی ‏آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان نیازمند نیز حضور داشته و آنها هم بتوانند از این شادی بهره مند شوند‎.

دانش آموزان و خانواده هایی که دارای تمکن مالی مناسبی هستند می توانند علاوه بر خردیدن لوازم مورد نیاز فرزند خود ‏قسمتی را هم برای کودکان نیازمند که علاقه به تحصیل دارند اختصاص داده تا بوی خوش آغاز ماه مهر نیز به مشام آنان ‏برسد‎.

یک کارمند ۳۵ساله ساوه ای در ارتباط با حضور در جشن عاطفه ها به خبرنگار تسنیم  می‌گوید: برپایی این جشن در سطح شهر و ‏کشور یکی از حرکت های بسیار خوبی است که می تواند در راستای رسیدگی دانش آموزان نیازمند بسیار موثر باشد‎.

وی می افزاید: من همه ساله قسمتی علاوه بر خردید مایحتاج مورد نیاز فرزند خود قسمتی را هم برای دانش آموزان نیازمند ‏اختصاص می دهم چرا که در میان جامعه افرادی وجود دارند که با توجه به استعداد و علاقه ای که در زمینه تحصیل دارند ‏به دلیل عدم شرایط مالی مناسب نمی توانند فرزند خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند‎.

این کارمند ساوه ای تصریح می‌کند: همراهی خانواده ها و حضور کودکان در این گونه از جشن ها و مراسم ها سبب می ‌شود که انجام کار خیر و دستگیری از نیازمند در وجودشان نهادینه شده و در بزرگسالی ثمرات خود را نشان می‌دهد‎.

وی با اشاره به زمانبندی این جشن گفت: اما با توجه به اینکه بیشتر خانواده ها لوازم مورد نیاز خود تا ‏قبل از ورود به مدرسه کودک خود تهیه می کنند بهتر است که از سوی مسئولان کشوری  استانی تمهیداتی اندیشیده شود که ‏بتوان در راستای آن زمان برگزاری این جشن را کمی تغییر داده تا کودکان نیازمند نیز بتوانند همزمان با دیگر دانش آموزان ‏لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند‎.

مهر می آید  و می رود تا مهر و پاییزی دیگر بیاییم تنها از ماه مهر نم نم باران و سردی نسیمش را نفهمیم، بیاییم از مهر همه ‏مهرش را بگیریم و به یک دیگر هدیه دهیم‎.

نواختن زنگ تفریح تنها برای دانش آموزان نیست آوایی است برای تمام مردمان خسته شهر که در پیچ و خم های زندگی ‏ماشینی روح و لطیف انسانی خود را به ایستگاه فراموشی سپرده و نم نم از آن عبور می‌کنند‎.

زنگ تفریح به نواختن در می‌آید و در پس آهنگ دلنوازش بشریت را برای قدم گذاشتن به دنیای کودکانه و غرق شدن در آن ‏فرا می خواند‎.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.