واحد اراک از ظرفیت‌های بزرگی برای حل مشکلات صنعتی و مدیریتی استان مرکزی برخوردار است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نظام‌آبادی در دهمین نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان که با حضور دیگر اعضای این شورا در استانداری مرکزی برگزار شد، با تشکر از استاندار و مسئولان مربوط برای تشکیل جلسه شورای دانشگاه‌های استان گفت: امیدواریم جلسات شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان با محوریت استانداری به صورت منظم، منسجم و دوره‌ای در هر یک از دانشگاه‌های استان برای بهبود وضعیت فعلی برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از نیازهای صنعتی، مدیریتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی استان و ایجاد فضای رقابتی سالم بین دانشگاه‌ها گام موثری در حل مسایل و معضلات جامعه و استان خواهد بود.

رئیس واحد اراک با توجه به وجود برخی نارسایی‌ها و تکراری بودن موضوعات مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: اگر موضوعات جدید جامعه تدوین و برای پژوهش در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد با جهت‌دهی و هدفمند کردن پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هم از ارائه پژوهش‌های بی‌ثمر و تکراری جلوگیری خواهد شد و هم معضلات جامعه مورد بررسی و واکاوی علمی قرار می‌گیرد که این امر می‌تواند هموارکننده مسیر رشدوتوسعه همه‌ جانبه و پایدار در ایران اسلامی باشد.

وی هدف‌گذاری برای تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خروجی تحقیقات و پژوهش‌ها باید حل مشکلات جامعه و کمک به رشد و توسعه کشور و استان باشد.

نظام‌آبادی دانشگاه آزاد اسلامی اراک را هشتمین دانشگاه بزرگ در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور دانست و گفت: این دانشگاه دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگی برای ایجاد تحولات بنیادین در استان است و امیدواریم زمینه بهره‌گیری مطلوب از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وی با توجه به راه‌اندازی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، گفت: احداث بیمارستان فوق تخصصی ۱۹۰ تختخوابی در قالب این دانشکده در دستور کار قرار گرفته است و بررسی‌های اولیه انجام گرفته و نتایج خوبی برای تصمیم‌گیری در کمیسیون دائمی و هیأت امنای استان رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک، خواستار شفاف‌سازی فضای سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و گفت: ابلاغ دستورالعمل درباره چگونگی استفاده از پتانسیل‌ها و فضاهای دانشگاه به‌صورت یکسان و رضایت‌بخش برای همه کاندیدهای احتمالی ضروری است و می‌تواند نقش موثری در سالم‌سازی فضای دانشگاه‌ها و افزایش شور و نشاط سیاسی در میان دانشجویان باشد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست بر تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه باید بتوانند خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را آزادانه به گوش مسئولان نظام برسانند.

محمود زمانی‌قمی ادامه داد: مسئولان و کارگزاران نظام باید از فعال شدن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها استقبال کنند چرا که در بسیاری از مواقع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات این قشر از جامعه راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

وی حفظ ارزش‌های ناب اسلامی را در گرو گفت‌وگوها و ارایه نکته‌نظرهای اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همه مسئولان و رؤسای دانشگاه ها از افراد فرهیخته و مورد اعتماد نظام هستند و دولت تدبیر و امید به توانمندی دانشگاه در حل معضلات جامعه باور دارد.

زمانی قمی ادامه داد: باید به جوانان نخبه فرصت داد تا ایده‌های خود را در بخش‌های صنعتی، تولید و کشاورزی به منصه ظهور رسانده و با تفکر سازنده و برنامه‌محوری به سمت بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها در راستای تحقق توسعه متوازن حرکت کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این نشست، ترویج فرهنگ پژوهش را نیاز دانشگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: فرهنگ تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک امر ضروری و اساسی در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

شکرالله حسن‌بیگی افزود: با نهادینه شدن فرهنگ پژوهش، دانشگاه‌های استان به جایگاه واقعی و بایسته علمی خود خواهند رسید.

وی گفت: یکی از عوامل اصلی برای پیشرفت و توسعه جوامع در دنیای امروز، دستیابی به علوم و فنون نوین و بومی‌سازی تکنولوژی‌های جدید است و به طور قطع و یقین توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش راهکار کلیدی برای تحقق این امر است.

حسن‌بیگی با تاکید بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر پیوند و ارتباط دانشگاه و صنعت در استان، خاطرنشان کرد: بالندگی و توسعه اقتصادی استان در گرو تعامل سازنده بین دانشگاه و صنعت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.