آیت‌الله دری نجف‌آبادی:تضعیف باورهای عمیق انقلاب اسلامی از محورهای جنگ روانی دشمن است

به گزارش مرکزی دیلی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، در رابطه با نقش جوانان در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب، گفت: نظام عالم بر مبنای حق و باطل استوار است و انسان باید بر مبنای مقتضای آزادی، اراده و اختیار انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم همواره دو صفت بسیار روشن و آموزنده مؤمن و کافر را برای جامعه بشری ترسیم می‌فرماید، اضافه کرد: خداوند بیان این صفات انسانی را به‌منظور تبیین نقاط قوت و ضعف هر یک از دو جریان عنوان شده تشریح فرمودند و در مصحف شریف فرمودند: «اى مردم! جز این نیست که خداست و شیطان، حق است و باطل، هدایت است و ضلالت، رشد است و گمراهى، دنیاست و آخرت، خوبى‌هاست و بدى‌ها».

آیت‌الله دری نجف‌آبادی هشدار داد: باید پاکان از آلودگان و خوبان از اشرار بازشناسی شوند و گوهرهای ناب از سرباره‌ها جدا گردند و طیب‌ها از خبیث‌ها تمیز داده شود؛ چرا که بدخواهان و دشمنان از راه‌های مختلف در کمین هستند تا ما را مجذوب، مرعوب و برده خود سازند و شخصیت، دین، ایمان و هویت ارزشمند ما را ابزار دست خود قرار دهند.

وی در تشریح ضرورت دشمن‌شناسی اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در این رابطه می‌فرماید؛ هر کس به خواب برود، دشمن او هرگز در خواب نخواهد رفت و از مکر و حیله در امان نخواهد بود؛ بنابراین می‌توان اولین قدم پیروزی بر هر توطئه را در شرف تکوین دانست.

امام جمعه اراک هرگونه غفلت از اهداف، برنامه‌ها، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را آسیب جدی بر جوامع بشری به‌ویژه مسلمانان بیان کرد و افزود: در طول تاریخ حیات سیاسی و اجتماعی امت اسلامی و جهان بشریت شاهد بسیاری از غفلت‌ها، آسیب‌ها، سلطه اجانب، تخریب تمدن‌ها، فرهنگ‌ها، شکست و سقوط دولت‌ها و ملتهای بزرگ است که با استفاده از راهنمایی‌های رهبری آزاده، متقی و شایسته خنثی شده است.

وی ادامه داد: دشمنان همواره برای نفوذ و سلطه خود سعی می‌کنند تا زمینه‌های فتنه را فراهم و یا با استفاده از نقاط ضعف، غفلت و جهالت، رفاه‌زدگی و یا خودباختگی و خریدن عناصر کلیدی و مؤثر اهداف پلید و شیطانی خود را اجرا کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند؛ از جمله عقب ماندگی ملت‌ها که زمینه تسلط بیگانگان را به منابع مادی و معنوی یک کشور فراهم می‌سازد، پدیده شوم تنبلی اجتماعی، عدم خودباوری و اعتماد به نفس در یک ملت است، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن بسیار گسترده و امپراطوری خبری آمریکا و صهیونیست‌ها از تمامی ابزار خود برای سقوط، اضمحلال، تفرقه‌افکنی، پاشیدن بذر یأس و نا‌امیدی در جامعه و تحقیر و توهین و پشیمان کردن مردم از اصل انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) و اسلا‌م‌ستیزی و ایران‌ستیزی و یا تفرقه‌افکنی و دامن زدن به تعصبات کور قومی، نژادی و مذهبی مانند آن استفاده می‌کنند.

امام جمعه اراک در ادامه مهم‌ترین محورهای جنگ روانی دشمن را خودباختگی و برخورد انفعالی با فرهنگ و تمدن غرب، مرعوب شدن و ترسیدن، احساس حقارت در برابر بیگانگان و ابهت ظاهری دنیای غرب، تضعیف روح خودباوری و اعتماد به نفس و اتکال الی‌الله، تضعیف باورهای عمیق دینی و اسلامی و اخلاقی، ایجاد شک و شبهه در مبانی و اصول اعتقادی، تشکیک در مبانی وحدت و انسجام ملی و اخوت و تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تضعیف باورهای عمیق انقلاب اسلامی و قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و ایجاد شک در کارآمدی و کاردانی نظام دینی و اسلام و ولایت و فقاهت از دیگر محورهای جنگ روانی دشمن است، تحریک جریان‌های متعصب و افراطی، تندرو و یا جریان‌های تفریطی و متحجر علیه اسلام فقاهت و انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل(ره)، ملکوک نشان دادن چهره نورانی اسلام و پیامبر اکرم(ص) و ارزش‌های متعالی اسلامی و احکام اسلامی نسبت به بانوان و احکام کیفری اسلام، تبلیغات منفی علیه اسلام و قرآن شخصیت‌های بزرگ اسلام و مناسک و شعائر مذهبی و تضعیف ستون فقرات نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه را از دیگر محورهای جنگ روانی دشمنان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان، خاطرنشان کرد: سردمداران دنیای کفر و الحاد از نیروی عظیم جوانان آگاهند و برای استثمار، استعمار و انحراف افکار برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کنند تا تمامی جوانان را به سمت و سوی مورد نظر خود سوق دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.