تصویب بودجه شهرداری اراک با ۲۰۰ درصد افزایش

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، این بودجه به مبلغ یکهزار و ۲۱ میلیارد تومان در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اکثریت آراء تصویب شد و مقرر شد جزئیات بودجه ظرف سه روز آینده توسط کمیسیون های مختلف بررسی و لحاظ شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: ایجاد و توسعه فضای سبز نقش موثری در کاهش ریزگردها و افزایش کیفیت هوا در این کلانشهر دارد.

کیومرث محمودی افزود: توسعه فضای سبز یکی از برنامه های مهم شورای اسلامی کلانشهر اراک است که با جدیت تمام دنبال می شود.

وی بیان کرد: مقرر شده ۲۲ اسفندماه جاری حدود ۱۸۰ هکتار به فضای سبز منطقه چقا اضافه شود که با این اقدام وسعت فضای سبز این منطقه از سال گذشته تاکنون به ۲۳۰ هکتار افزایش می یابد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی یکی از استان ها مهم صنعتی و اثرگذار کشور است اما بیش از ۵۰ روز است که استاندار ندارد.

محمودی اظهار کرد: در شرایط تصویب بودجه انتظار بود که استاندار انتخاب می شد و امید است وزیر کشور هرچه سریعتر در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: استان مرکزی ظرفیت های زیادی دارد که با انسجام بین بخشی از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی شکوفا می شوند.

کمک مالی ۴۰۰ میلیون ریالی به حافظ هفت ساله قرآن کریم، ارسال سه نسخه تفریق بودجه پیشنهادی سال ۹۳ سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری از حیث درآمد و هزینه ها به مبلغ هفت میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال، اختصاص ۲۰ میلیون ریال به ستاد نمازجمعه سنجان، کمک مالی ۲۶۰ میلیون ریالی به پلیس راهور استان مرکزی از محل ماده ۱۶ و موافقت با درخواست شهرداری برای اخذ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت معوقات پیمانکاران و تسریع در طرح آفتاب از بانک شهر از مهمترین مصوبات این نشست بود.

در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک اعضا در خصوص افزایش آب بهای مصارف مختلف کلانشهر اراک بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد افزایش آب بها پس از تایید وزیر نیرو اعلام شود.

بر اساس مصوبه این نشست مقرر شد شهرداری و مناطق آن کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم با رعایت قوانین و مقررات و دستور العملها و و رعایت ماده ۶۸ آیین نامه مالی وصول و به حساب درآمد شهرداری که به پیشنهاد شهردارو تایید شورای اسلامی کلانشهر اراک افتتاح شده یا می شود به تفکیک سهم خدمات جاری و عمرانی واریز و تمام اطلاعات شماره حسابهای خود را به همراه گزارشات مالی به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

بر اساس این مصوبه هرگونه واریز به حسابهای غیر تخلف محسوب شده و شهرداری مکلف است تمام وجوه واریزی را در ابتدای هر ماه گزارش کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.