دادستان اراک: اموال دولت باید به او بازگردانده شود

به گزارش مرکزی دیلی، فرشید محمد‌حسینی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی با اشاره به همایش حفاظت از اراضی ملی گفت: این جلسه با همکاری دادستانی مرکزی استان و رئیس کل دادگستری استان در جهت حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شد.

وی افزود: رویکرد ما بیشتر حفظ اراضی ملی و رفع تصرف آنها و تسریع در صدور اسناد اراضی دولتی و حفظ اراضی باقیمانده دولتی در دست دولت است.

طاهری با بیان اینکه در زمان تغییر کاربری اراضی و باغات جرایمی صورت گرفته، تصریح کرد: یکی از اهداف ما در این راستا پیشگیری از وقوع این جرایم و در نهایت برگرداندن اموال دولتی به دولت است.

دادستان مرکزی اظهار کرد: مصوبات همایش حفاظت از اراضی ملی در همین چارچوب است و جزئیات آن به صورت کتبی متعاقباً اعلام خواهد شد. مصوبات یاد شده این هفته به مسئولان مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی تعداد جلسات برگزار شده در جهت حفظ حقوق بیت‌المال را ۳۰ جلسه عنوان و اظهار کرد: در این جلسات درخواست‌های افراد حاضر بررسی و نیازها پیگیری شده است.

طاهری با یادآوری اینکه صدور سند ۶۵ هزار هکتار از اراضی و باغات تا پایان سال انجام خواهد شد، گفت: در این جلسه مقرر شد احکام باقیمانده در خصوص حفظ اراضی ملی تا پایان سال جاری اجرا شوند.

همایش “حفاظت از اراضی ملی و روند صدور اسناد مالکیت دولتی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز” هفته گذشته در اراک برگزار شد و رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این گردهمایی که با حضور دادستان‌های شهرستان‌‌ها و شهردارهای شهرستان‌ها و مدیران ادارات ذیربط تشکیل شد، اهمال‌کاری مسئولین ادارات و سازمان‌ها در قبال تغییر کاربری‌های غیرمجاز را غیرقابل توجیه خواند و گفت: خلع ید افراد سودجو و متجاوزان به اراضی ملی وظیفه‌ای است که باید بدون اهمال‌کاری به انجام برسد و در صورت تأخیر در اجرای احکام با مسئولین برخورد خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.