رشد ۱۸۹ درصدی درآمدهای ملی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حسن میرزاخانی عصر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی که با حضور محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی برگزار شد افزود: درآمد سالانه استان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که در هفت ماه گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد از درآمد تعیین شده می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌ گذاران خارجی از بهترین پرداخت‌ کننده‌های مالیاتی در استان هستند، بیان کرد: استان ما یکی از مراکزی بوده که درآمدهایی را که قانون‌گذار تعیین کرده را صد درصد محقق کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: ۵۲۵ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان به مالیات بر ارزش افزوده و ۲۶۸ میلیارد تومان به افراد حقوقی دولتی اختصاص دارد.

میرزاخانی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته ۳۱۶ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین شده است.

وی بیان کرد: اداره امور اقتصادی و دارایی استان نیز از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و ۳۲ میلیارد تومان به بهداری‌ها واریز کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تأکید کرد: اطلاع ‌رسانی، ارائه مشاوره به سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی، اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه، صدور روادید، اجازه اقامت، هماهنگی در امور سرمایه‌گذاری خارجی، ثبت شرکت، ثبت سفارش، مسائل مربوط به گمرک و… از مهم‌ترین وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

میرزاخانی ادامه داد: وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون استان را به یکی از مهم‌ترین مراکز جذب سرمایه‌گذار خارجی تبدیل کرده است که سرمایه‌گذاران با احساس امنیت و آرامش به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

وی عنوان داشت: دسترسی آسان به مرکز کشور، وجود صنایع فلزی، واحدهای صنعتی فعال، وجود سرمایه انسانی و متخصص و… از مزیت‌های استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۵ طرح سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد که ۲۷ واحد در حال فعالیت هستند که عموما از برندهای خوب کشور می‌باشند.

میرزاخانی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداری‌ها باید استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سرمایه‌گذاری را حمایت کنند تا شاهد افزایش رضایت سرمایه‌‌گذاران از فعالیت اقتصادی در استان باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.