شناسایی ۲۰۰ چالش زیست محیطی در سطح استان مرکزی

به گزارش مرکزیی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، امیر انصاری ظهر امروز در کارگروه محیط زیست استان مرکزی، با اشاره به تعداد شاخص‌های در نظر گرفته شده در حوزه آمایش زیست محیطی این استان اظهار داشت: در ارتباط با ارزیابی وضعیت زیست محیطی استان مرکزی تعداد ۱۲ شاخص در سطح شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده تا در راستای آن‌ها بتوان وضعیت محیط زست استان را سنجید.

وی افزود: این شاخص‌ها در ارتباط با مسائلی نظیر آلودگی هوا، مدیریت پسماند، مدیریت سبز، آلودگی آب، آلودگی خاک؛ تخریب، تخلفات شکار و صیدو دیگر موضوعات است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در این ارزیابی انجام شده تعدادی از شهرستان‌ها دارای رتبه‌های مطلوبی نبودند که شهرستان‌های شازند، دلیجان، اراک، ساوه، محلات در این لیست قرار می‌گیرند.

انصاری با اشاره به شهرستان‌های دارای ظرفیت زیست محیطی مناسب گفت: شازند و خمین از جمله شهرستان‌هایی هستند که با توجه به ویژگی‌های طبیعی خود زاگرس مرکزی بوده و ظرفیت‌های فراوانی هستند که از آنها استفاده نشده است.

وی افزود: استان مرکزی جزو ۱۸ استان تالابی کشور بوده و در گروه ۱۰ استان برتر دارای فسیل قرار می‌گیرد و تنها استانی است که با دارای روستای فسیلی کشور است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با امیدواریم که با انجام فعالیت‌های ارزیابی بتوانیم در مسیر ارتقاء جایگاه زیست محیطی استان حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست هدف اصلی از تهیه این سند اجرای تمامی موارد آن و حرکت در مسیر بهبود وضعیت زیست محیطی است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد:کمیته پیگیری ایجاد شده در این کارگروه وظیفه پیگیری موارد اجرایی بندهای این سند را برعهده داردو در سال آینده هریک از دستگاه‌های متولی باید گزارش مربوط به محیط زیست خود را ارائه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.