گردشگری صنعتی عاری از آلودگی و در عین حال اشتغالزا

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا، حسینی در مراسم شورای اداری که در محل سنگ نگاره های تیمره برگزار شد اظهار داشت: اگر برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و توام با آینده نگری تنظیم و اجرا شود گردشگری می تواند منبع کسب درآمد باشد.
وی افزود: در گردشگری شهری مهم ترین روش های کسب درآمد شهرها و روستاها هستند که برای درآمدزایی پایدار، سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و گردش مالی در حوزه های مختلف مناسب ترین راه حل است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های موجود در زمینه گردشگری در جهت توسعه شایسته است با نگاهی تخصصی تر و جدی تر به این قضیه توجه شود.
فرماندار شهرستان خمین نیز گفت: زمینه های صنعت گردشگری در شهرستان خمین از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.
سید مهدی ساداتی اظهار داشت: در این صنعت تنها عاملی که سبب تضعیف و از دست دادن فرصت‌های بالقوه موجود خواهد شد، فقدان یک راهبرد علمی و عملی است.
وی افزود: با توجه به اهداف توسعه پایدار گردشگری روستایی در نواحی روستایی و به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهم ترین مشاغل در مناطق روستایی ارتقا یافته است.
فرماندار شهرستان خمین ادامه داد: یکی از زمینه های توسعه روستایی گردشگری روستایی است که فرصت ها و امکاناتی را به ویژه برای اشتغال و درآمد روستایی را فراهم می سازد و نقش مؤثری در احیاء و نوسازی نواحی روستایی دارد.
ساداتی بیان کرد: موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی روستاها گردشگری روستایی است و که با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود در روستا سبب افزایش سطح رفاه، استاندارهای زندگی، درآمد و امنیت در روستا می شود.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین راه های نجات روستاهای کشور از مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولین و مردم به توسعه و گسترش گردشگری روستایی است، چرا که در نهایت به توسعه پایدار روستا می انجامد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.