خطبه های نماز جمعه دیروز شازند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از شازند، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر شازند با اشاره به موضوع اخلاق در جامعه و خانواده اظهار داشت: اخلاق در اسلام موضوع بسیار مهمی است و اصل انسانیت انسان در درگاه خداوند به ایمان و خلاق اوست.

وی افزود: انسان برای عروج به ملکوت، نیاز به دوبال دارد که یکی از آنها ایمان و دیگری اخلاق نیکوست.

امام جمعه شازند تصریح کرد: نقش اخلاق نیک در جامعه و در وجود انسان تا اندازه‌ای است که اگر وجود نداشته باشد، ایمان انسان به تباهی و نابودی کشیده می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه اخلاق خوب سبب رشد و نمو ایمان می‌شود گفت: حُسن خُلق مانند عسل است که در آن شفا نهفته است.

وی افزود: اخلاق و مهرورزی اعم از اخلاق سیاسی، حزبی، خانوادگی و اجتماعی باید در جامعه و بین آحاد جامعه به فرهنگ تبدیل شود به گونه‌ای که خشونت، بداخلاقی و بدرفتاری از جامعه فاصله گرفته و رخت بربندد البته اخلاق اسلامی باید در بین مسئولان و مدیران فراگیر شود.

امام جمعه شازند با گرامی داشت روز شهداء تصریح کرد: همان‌طور که خداوند کریم در کتاب آسمانی خود بیان کرده است شهدا جایگاه عظیمی نزد خداوند دارند و مقام‌شان بسیار رفیع است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نامگذاری روز ۲۲ اسفند به نام روز شهدا گفت: امام خمینی(ره) روز ۲۲ اسفند را به نام روز شهدا نام‌گذاری کرد و فرمان تشکیل بنیاد شهید را در این روز صادر کرد تا ما از جایگاه شهدا غافل نمانیم و فراموش نکنیم که امروز عزت و حیثیت خود را در جهان مدیون شهدا هستیم.

وی نقش شهداء و جانبازان را در جامعه بسیار عظیم دانست و افزود: هر جامعه‌ای که از شهادت و جهاد در راه خدا بویی نبرده باشد و از آن فرار کند محکوم به ذلت و خواری است و اما جامعه‌ای که در آن شهادت جزو آرزوهای مردم باشد، به عزت و سرفرازی می‌رسد.

خطیب جمعه شازند با بیان اینکه این عزت، عظمت و امنیت در جامعه را مدیون شهدا هستیم تصریح کرد: کشور ما در دنیا دشمنان زیادی دارد اما آنان به خاطر ترس از روحیه جهادی و شهادت طلبانه ملت ما، جرأت تعرض به این مملکت را ندارند.

حجت الاسلام موسوی به جایگاه خانواده‌های شهداءاشاره کرد و گفت: در بیان شأن و منزلت خانواده شهداء همین بس که پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌فرماید:خداوند فرموده است که من جانشین شهید در بین خانواده شهداء هستم ، هر کس آن خانواده را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده و هرکس آنان را ناراحت کند، مرا ناراحت کرده است.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب خواستار قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت و همچنین وابستگی آن به دولت شد.

امام جمعه شازند با بیان اینکه دولتمردان باید کار مضاعف و با کنار گذاشتن کاغذ بازی‌های افراطی به مشکلات مردم رسیدگی کنند تصریح کرد: وقتی فردی از مردم برای انجام کاری به یکی از کارکنان دولت رجوع می‌کند که می‌تواند کارش انجام دهد و ندهد، آن فرد کارمند، خائن و گناهکار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.