آسمان مصلای اراک پر از نام حسین (ع)شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، زینب (س) بر زمینی قدم می گذارد که هنوز تاخت سم ستوران بر تن چاک چاک برادرانش را به یاد دارد، کاروان بر زمینی قدم می گذارد که همچون لب حسین (ع) و یارانش خشک است.

چهل روز غربت، چهل روز اسارت و این زینب(س) است که می داند چله نشینی برای برادر چیست، زینب می داند که ستاندن حق مظلوم از ظالم چیست و باز هم زینب است که  می داند زنده نگه داشتن عاشورا یعنی چه؟

و امروز، روزی است که کاروان عاشورایی به کربلا برمی گردد، امروز همه شیعیان دل هایشان پر کشید به سوی کربلا و آنکه یارای رفتن داشته، رفته و خود را به قافله عشق رسانده و آنکه نمی تواند گوشه ای از قلبش را به کربلا فرستاده و از آنجا که ایستاده رو به کربلا می چرخد و زیارت اربعین می خواند.

مردم استان مرکزی هم همچون سایر شیعیان شیفته سراسر جهان امروز در چهلمین روز عزای حسینی گرد غم بر شانه نشسته بر سر و سینه می زنند، میدان اصلی شهر با پرچم های سیاه پوشیده شده است و زن و مرد در آن مصلای اراک گرد آمده اند تا سوگ دلشان را به یاد شهدای کربلا  فریاد بزنند. صدای یا حسین در میدان طنین انداخته است. عزاداران می روند تا در مصلای بیت المقدس همایش عاشقان حسینی را برگزار کنند.

حضرت زینب و امام سجاد پیام آوران عاشورا

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) در راه خدا و زنده نگه داشتن دین اسلام بود، می گوید: امام حسین(ع) برای اصلاح امور دین، امر به معروف و نهی از منکر و برای پاک کردن بدعت‌هایی که در دین ایجاد شده بود، قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

سید احمد میرمهدی می افزاید: اسارت اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا مکمل این قیام بود و افشاگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در این دوران اهداف قیام و مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به مردم ابلاغ کردند.

وی در خصوص اهمیت اربعین تاکید می کند: اربعین به دلیل یادآوری مراجعت خاندان سید شهیدان به کربلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میرمهدی می گوید: اهل بیت امام حسین(ع) که بعد از شهادت سید و سالار شهیدان به اسارت در آمده و از کربلا به شام رفته بودند، هنگامی که قصد بازگشت به مدینه را داشتند رنج سفر و سختی سفر را به عشق زیارت کربلا تحمل کرده و در روز اربعین به کربلای معلی رسیدند.

زیارت کربلا یکی از نشانه های مومنان ومومنین

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) یکی از نشانه‌های مومن به شمار می‌رود، ادامه داد: مومن حقیقی پنج نشانه دارد که یکی از این نشانه‌ها زیارت کربلا و امام حسین(ع) است که علما و بزرگان دینی نیز بارها و بارها به آن تاکید داشته‌اند.

میرمهدی با اشاره به عزیمت زائران به حرم امام حسین(ع) با پای پیاده، ادامه داد: در طول تاریخ در مسیر زائرین اربعین توطئه‌ها و اختلاف افکنی‌های زیادی صورت گرفته اما کشته شدن زائرین نتوانسته از شوق زیارت زائرین و دوستداران سیدالشهدا کم کند و این مراسم همواره با شکوه برگزار می‌شود که این نشان از غنا و عمق نهضت عاشورا است.

پیاده روی عزاداران برای اسرای عاشورا و همراهی نیروهای انتظامی

و امروز مردم اراک با پای پیاده در سطح شهر عزاداری می کنند تا بتوانند ذره ای از اخلاص خود را نشان دهند، در این میان نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت شهر برای ایجاد فضای مناسب عزاداری بسیار  در حال تلاش است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به برقراری تمهیدات لازم برای این روز می گوید:  همزمان با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و عزاداری اربعین حسینی، نیروی انتظامی استان همزمان با سراسر کشور تمهیدات ویژه ای در خصوص برقراری نظم و امنیت عزاداران در نظر گرفته است.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به تردد حضور حجم گسترده مردم در قالب دسته جات و هیات عزاداری در محله ها و خیابان ها در سطح شهرهای مختلف استان می افزاید: تمام توان اجرایی و ستادی فرماندهی انتظامی استان برای برقراری نظم و امنیت شبانه روزی این ایام فراخوان شده اند.

وی ادامه می دهد: همزمان با حضور افراد در سطح معابر و خیابان های شهرحجم وسیعی از خودرو های شخصی نیز تردد خواهند داشت که پلیس راهور استان با افزایش تمهیدات ترافیکی در سطح شهر در تلاش برای ایجاد سهولت رفت وآمد اتومبیل ها است.

وامروز…

و امروز همه آمده اند تا پرچم های سرخ و سیاه عزاداری حسین را برافزازند تا قیام حسین و یارانش بعد از هزار سال هنوز زنده باشد. همه آمدند و با به سروسینه زدن و عزاداری روح و روان خویش را جلایی می بخشد با غم حسین، یارانش و اسرای چهل منزل گذرانده کربلا.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.