برگزاری مراسم افتتاحیه مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسن صفری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری اظهار داشت: اشتغال و بیکاری از مهم‌ترین مشکلاتی است که نسل جوان در استان با آن مواجه بوده و نیروهای متخصص بیشترین درصد بیکاران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه نیروهای متخصص از استان خارج و نیروهای غیر متخصص از استان‌های همجوار وارد استان شده و مشغول به کار می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی تصریح کرد: کشور به سمت پیر شدن جمعیت حرکت می‌کند که با توجه به این موضوع نسل کنونی را می‌توان نسل طلایی در حوزه تولید علم و ثروت دانست.

صفری خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند تا بتوانند مشکلاتی که کشور با آن مواجه است را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه دانش، صنعت و اقتصاد کشور وارداتی است و ارتباط منطقی بین اجزای اقتصاد ما وجود ندارد، تاکید کرد: بهره‌وری پایین یکی از مشکلاتی است که در اقتصاد با آن مواجه هستیم که اگر این مشکل را در کشور برطرف کنیم قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز رفع خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز صنعت باشد، ادامه داد: با وجود مراکز دانشگاهی و ظرفیت‌های بسیار خوب در این زمینه متاسفانه در زمینه تبدیل دانش به پول و تجاری‌سازی علم تجربه نداریم و عملکرد خوبی نداشته‌ایم.

صفری اظهار داشت: افتتاح مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری کار بسیار با ارزش در گسترش اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود که امید می‌رود بتوانیم با توسعه و کاربردی کردن این مسئله موتور محرکه اقتصاد کشور باشیم.

سرپرست بنیاد نخبگان استان مرکزی نیز در ادامه گفت: افتتاح این مرکز نویدی برای دانشگاهیان و صنعت استان در راستای افزایش تعامل و همکاری به شمار می‌رود.

محسن نجفی افزود: این مرکز نقطه اتصال و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی علاقمند به فعالیت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی بر تقویت و تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرکز محاسبات پیشرفته بر اساس رایانش ابری تاکید و پیشنهاد کرد: استانداری مرکزی می‌تواند صنایع مستقر در اراک را ملزم به تقویت و تجهیز این مرکز کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان مرکزی ادامه داد: امروزه در کشور جزیره‌ای عمل کردن در دستگاه‌های اجرایی به خوبی اجرا می‌شود اما محصول و نتیجه آن ضعیف است.

نجفی بیان کرد: خوشبختانه امروزه دولت تدبیر و امید نگاهی ویژه به افزایش تعامل صنعت و دانشگاه دارد که این مهم قابل تقدیر و ستایش است.

وی تاکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید از موازی‌کاری و تک‌روی کردن در اجرای امور خودداری کنند تا بتوانیم به اهداف اقتصاد دانش‌بنیان در استان دست پیدا کنیم.

سرپرست بنیاد نخبگان استان مرکزی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اهمیت نقش خود را در اقتصاد دانش‌بنیان درک کرده و تعامل بسیار قوی سیستمی پایدار در تولید ثروت ایجاد کنند.

نجفی گفت: امید می‌رود با افتتاح این مرکز و افزایش تعامل صنعت و دانشگاه شاهد افزایش ثروت و تقویت صنایع در استان باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.