ضرورت نصب روز شمار برای پروژه های عمرانی

نصب روزشمار بر پروژه ها بر قانونمندی شهرداری صحه می گذارد.
می توان گفت  یکی از دلایل استفاده مدیران شهرداری ها  از روزشمار در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی تصحیح تلقی شهروندان از نحوی عملکرد شهرداری دراین گونه پروژه‌ها است.

مردم اراک بر این باورند که  مدیریت شهری مدیریتی بدون ‌برنامه است که بحث زمان اصلاً در آن کاربرد مشخصی ندارد.
از این رو  می توان گفت تصمیم به  نصب روزشمار بر پروژه ها از طرف شهرداری می تواند باعث تغییر نگرش شهروندان نسبت به فعالیت ها و تلاش های مجموعه مدیریت شهری گردد .

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که به عنوان مثال در هیچ یک از شهرهای کشورهای اروپایی پروژه شهری‌ شروع نمی‌شود مگر آن که قبل از ان در نظر سنجی که انجام می‌دهند نظر افکار عمومی را در مورد مکان‌یابی، بودجه اختصاص داده شده و از همه مهمتر مشکلات پیرامونی که در هنگام اجرای آن بوجود می‌آید مانند ترافیک و…بپرسند. این وظیفه مدیریت شهری است که اطمینان خاطر رادرمورد فعالیت‌های عمرانی و غیر عمرانی بدهد. در هر صورت اگر برنامه‌های زمان بندی شده براساس همان تاریخی که در روزشمار نشان داده می‌شود به اتمام برسد تاثیر بسیار زیادی بر روی افکار عمومی و شفاف سازی فعالیت‌های شهرداری بر روی مردم دارد. حتی در صورتی که برخی از پروژه‌ها به زمانی بیش از آنچه در ابتدا تخمین زده شده و به وسیله روزشمار به مردم نشان داده شده‌است طول بکشد،‌مدیریت شهری می‌تواند علت این تاخیر را به مردم بگوید. مردم نیز با توجه به این رویکرد، علت تاخیرها را می‌پذیرند. این مساله همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، در افزایش اعتماد مردم تاثیر دارد. در این صورت است که مردم در پرداخت عوارض شهری خود پیشقدم می‌شوند. با اشتیاق بیشتری در پروژه‌های عمرانی شرکت می‌کنند.  مدیران شهری باید به یاد داشته باشند که برای شفاف سازی تنها خود را ملزم به استفاده از روز شمار در پروژه‌های خود نکنند؛ بلکه در اجرای پروژه‌های بزرگ نظر مردم را به عنوان شهروندان جویا شوند.
در پایان امید است که مجموعه مدیریت شهری به این نتیجه مهم برسند که می بایست اتمام پروژه ها ی شهرداری بر اساس  روزشمار معین و مشخصی طراحی گردد .
ان شاء الله

برگرفته از مرکزی نیوز

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    میگم یه اشاره ای هم به نمایشگاه نوروزی اجناس اراک بکنید… ازشهرهای دیگه میان جنساشونو دولا پهنا به مردم میفروشن…بیچاره تجارو کسبه اراکی هم فقط ناظر این وضعند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.