معاون استاندار مرکزی: بدنه لخت سیستم اداری توانایی هماهنگی با دولت الکترونیک را ندارد

به گزارش مرکزی دیلی، حسن صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، در خصوص پیگیری و تکمیل طرح‌های دولت الکترونیک، دولت یازدهم را دولتی کارشناس‌محور و خردگرا عنوان کرد و گفت: این دولت دردها را خوب تشخیص داده و مسیر درستی را در پیش گرفته است در این راستا توسعه دولت الکترونیک یکی از مسائلی است که توسط این دولت به شدت در حال پیگیری است.

وی ضمن اشاره به مصوبات شورای عالی اداری در زمینه توسعه دولت الکترونیک، توضیح داد: بر این اساس در سطح کشور ۱۴ کارگروه در راستای توسعه دولت الکترونیک تشکیل شده و در استان نیز کارگروه توسعه الکترونیک را تشکیل داده‌ایم و موارد را دنبال می‌کنیم.

صفری آماده نبودن زیرساخت‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و ناکارآمدی اداری را به عنوان دو مشکل عمده بر سر راه توسعه دولت الکترونیک دانسته و گفت: بدنه لخت سیستم اداری نمی‌تواند به راحتی خود را با دولت الکترونیک هماهنگ کند و مسیر توسعه را در پیش گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در ادامه یکی از مشکلات ساختار اداری کشور را ساختار سلسله مراتبی شدید دانسته و گفت: ۲۰ درصد پست های اداری پست‌های سرپرستی است و این خود یکی از دلایل ناکارآمدی سیستم اداری است.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوان سیستم اداری را به سمت و سوی سیستم‌های ماتریسی پیش ببریم کارآمدی نظام اداری نیز افزایش خواهد یافت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.