افزایش مالیات فست فودها برای کاهش آمار سرطان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه مرکزی دکتر بابک عشرتی در نشست خبری هفته سرطان با تأکید بر اینکه باید ریشه‌های بروز سرطان مانند استعمال دخانیات، عدم تحرک، چاقی، مصرف الکل و غذای ناسالم مورد بررسی و کنترل قرار گیرد، افزود: بدون توجه به این عوامل و صرفا با پرداختن به مسائل درمانی قطعا به جایی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: هر سال در بین زنان و مردان افزایش آمار سرطان را شاهد هستیم و کاهش این آمار نیازمند تلاش در حوزه پیشگیری است. باید عوامل خطر و حوزه مدیریتی را مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: استفاده از غذای سالم، کنترل مصرف نمک و چربی که از علل بروز سرطان هستند می‌تواند میزان ابتلا را کاهش دهد و اگر بتوانیم مصرف نمک که در حال حاضر ۱۵ گرم است را به پنج گرم برسانیم کار بزرگی انجام داده‌ایم که البته امر زمانبر است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی به کمبود شواهد لازم برای تصمیم‌گیری و لزوم اجرای برنامه‌هایی با توجه به گروه‌های هدف و هزینه اثربخشی برنامه‌ها، مناسب نبودن ساختار کشور برای درمان بیماری‌های مزمن و عدم استفاده از بخش‌های غیردولتی در مدیریت بیماری‌های مزمن از جمله سرطان را به عنوان بخشی از چالش‌های موجود در برنامه مراقبت از سرطان عنوان کرد.

عشرتی تأکید کرد: همه مجموعه‌ها باید در کنار هم و با اهداف توسعه پایدار که محور آن داشتن شهرهای سالم است حرکت کنند تا بتوان توجه بیشتری نسبت به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت اعمال کرده و گام‌های رو به جلو برداشت.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.