راه اندازی بزرگترین برند تولید نورد در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علی اکبر شعبانی فرد در مراسمی که به مناسبت روز صنعت و معدن استان مرکزی در ارراک برگزار شد، از راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید نورد پیلت آهن خبر داد و گفت: ملت ایران حماسه اقتصادی را آفریدند، مسوولین نیز در راستای تحقق این امر می‌بایست تلاش کنند.

وی اظهار کرد: ملت ایران در بدترین شرایط اقتصادی کشور و در کشنده‌ترین تحریم جهانی علیه این کشور همواره پایدار ایستاده است. ملتی که کهن‌ترین تاریخ دنیا را دارد بعد از وقوع انقلاب اسلامی دارای اعتماد به نفسی مجدد شد به نحوی که امروز دنیا را به حیرت واداشته است.

استاندار مرکزی گفت: بزرگترین پالایشگاه دنیا به نام پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با روزانه تولید ۷۰ هزار بشکه مازوت که تبدیل به بنزین یورو چهار، پروپیلن و غیره می‌شود در بالاترین سطح از افتخارات دنیا قرار دارد. و علاوه بر این بزرگترین برج تقطیر در دنیا در کارخانه ماشین‌سازی و آذرآب اراک ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه متخصصین جوان، صنعتگران غیرتمند و دانشمندان و اندیشمندان ایرانی توانستند حرف اول را در تکنولوژی‌ و high tech بزنند تصریح کرد: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی باعث می‌شوند که این افتخارات بزرگ ملت ایران که از اعتماد به نفس و خودباوری ملت ایران به دست آمده است در شبکه‌ها و رسانه‌های داخلی خوب نمایان نشود.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه چهارمین کشوری هستیم که مدیریت فضا را داریم، گفت: در این استان توانسته‌ایم یک موفقیت بسیار بزرگ را بدست آوریم و تمام ماهواره‌های جاسوسی دنیا، و می توانیم تمام اخبار و اطلاعات در نقاط مختلف دنیا که در مقاطع ۶ تا ۴۰ هزار کیلومتر عبور می‌کند رصد کنیم و این افتخار است که ۹/۹۹ درصد این امکانات توسط متخصصین ایرانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در طول چهار سال ۱۶ میلیارد دلار در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری شده است اظهار کرد: درآمد مالیاتی استان در چهار سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان بوده است و امروز این رقم به ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده است. صادارات غیرنفتی استان علی‌رغم مشکلات، ۷۵ میلیون دلار بود و سال گذشته به۲/۱ دهم میلیارد دلار رسید.

وی بیان کرد: معوقات بانکی استان با وجود مشکلات چهار درصد است که در هیچ جای کشور به این شکل نیست به همین دلیل باید بسترهای لازم فراهم شده و مدیران در جهت اعتلای کلمه حق قدم بردارند.

شعبانی فرد خاطرنشان کرد: این سیاست اشتباه بود که بانک‌‌‌‌‌‌ها به بخش خصوصی واگذار شد زیرا که بخش خصوصی باعث بالا رفتن نرخ پول در کشور شد اگر بتوانیم این نرخ را در کشور کاهش دهیم قطعا شرایط بهتری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم هادی غنیمی فرد رییس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران در این مراسم از رییس جمهور منتخب خواست تا نرخ بیکاری، تورم و بهره را در کشور اصلاح کند.

وی بر لزوم حمایت از تولید ملی، آشتی ملی و آشتی جهانی تاکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.