بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از زندان اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد حسینی پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم بازدید از اداره کل‌زندان‌های استان‌مرکزی با اشاره به اهمیت و فواید آموزش صنایع دستی به زندانیان اظهار داشت: آموزش صنایع‌دستی به افراد زندانی می‌تواند علاوه بر افزایش روحیه نشاط و شادی حرفه‌ای را به آنها آموخته و شرایطی به منظور کسب درآمد و فروش محصولات ساخته شده آنان را فراهم کند.

وی افزود: همکاری میان میراث فرهنگی استان‌مرکزی و اداره کل زندان‌ها می‌تواند در راستای نیل به این اهداف بسیار مفید عمل کرده و اسباب از بین رفتن بسیاری از مشکلات از جمله مسائل و هزینه‌های مالی را برطرف کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: توجه عمیق به مسئله اشتغال زندانیان درواقع موضوعی است که در مبحث آموزش صنایع دستی گنجانده شده است.

حسینی با اشاره به برطرف کردن مشکلات خانواده‌های زندانیان از طریق آموزش صنایع‌دستی گفت: با ترویج آموزش‌های صنایع‌دستی در زندان‌های استان می‌توان به طور غیرمستقیم مشکلات مربوط به خانواده زندانیان که به سبب عدم حضور سرپرست خانواده است را برطرف کرد.

وی افزود: خوشبختانه در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی محصولات ساخته شده توسط این افراد نیز به معرض دید و فروش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌مرکزی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با فرهنگ‌سازی در راستای ترویج این آموزش‌ها زمینه‌های لازم به منظور اصلاح و تذهیب اخلاقی زندانیان را فراهم کنیم.

حسینی با اشاره به اهداف این سازمان‌گفت: صنایع‌دستی در واقع شناسنامه هریک از قسمت‌های کشور محسوب می‌شود و آموزش آن به افراد حرکت در مسیر زنده کردن آنها به شمار می‌آید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.