ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی در مناطق حاشیه‌ای اراک

رئیس کارگروه اجتماعی سپاه اراک گفت: زیرساخت‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی به منظور ارائه خدمات به شهروندان این مناطق باید ایجاد شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، رضا احمدلو بعد از ظهر دیروز در نشست پیشگیری از گسترش نقاط حاشیه‌ نشینی و بررسی وضعیت این نقاط در استان مرکزی اظهار داشت: سپاه استان مرکزی طرحی را در مدت زمان ۵ ماه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای تهیه کرده و حاشیه‌نشینی را از بعد توسعه‌نیافتگی مورد بررسی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌ نشینی مشکلات و مسائل بسیار زیادی را در کلانشهر اراک ایجاد کرده، افزود: متأسفانه در مناطق حاشیه‌ای زیرساخت‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی مهیا نیست و باید تلاش شود این زیرساخت‌ها با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها ایجاد شود.

احمدلو تصریح کرد: زمانی که مناطق زندگی افراد تغییر کند و تمامی امکانات و خدمات در تمامی بخش‌ها در اختیار افراد قرار گیرد مشکلات نیز کاهش یافته و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم خواهیم بود.

رئیس کارگروه اجتماعی سپاه اراک ادامه داد: خوشبختانه با ایجاد زیرساخت‌های لازم بسیاری از نقاط حاشیه‌‌نشین از بین رفته و بسترهای حاشیه‌نشینی در تعداد زیادی از مناطق کاهش یافته است، همچنین در شهرستان ساوه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح توسط سپاه در مدت زمان ۵ سال آینده مشکلات و مسائل مربوط به حاشیه ‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر اراک کاهش چشمگیری خواهد یافت.

احمدلو بیان کرد: مشکل و معضل اصلی در مناطق حاشیه‌ای نبود امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی است که می‌طلبد در زمینه رفع این مشکلات با یک مدیریت صحیح و کارآمد و همچنین استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در راستای افزایش سطح امنیت و کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی گام برداشته شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.