شاکری: تصمیمات فرهنگی باید مبتنی بر کار فکری باشد

به گزارش مرکزی دیلی، حسین شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ورود سازمان های مردم نهاد و مدنی در زمینه عفاف و حجاب برای تقویت بنیه فکری و فرهنگی ضروری است چرا که دولتی تاثیر کمتری در این زمینه دارند.

وی ضمن بیان در اولویت قرار دادن موضوع عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: تعیین ضوابط اجرایی، تعریف استانداردهای منطبق با فرهنگ دینی و ایجاد مراکز الگودهی و مدل های مناسب از مهمترین اقدامات انجام شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصالت بخشی به فرهنگ عفاف و حجاب می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: فراهم کردن زمینه های لازم برای تهیه کتب، نشریات و توزیع بروشور و جزوه با محوریت نقش حجاب در ادارات استان از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه حجاب در دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: نمایش های خیابانی، نمایشگاه های عکس و هنرهای تجسمی، جلسات پرسش و پاسخ، نمایشگاه ها و جشنواره های مد و لباس در شهرهای مختلف استان با محوریت موضوع حجاب برگزار شده اند.

شاکری بیان کرد: در ماه های آینده نیز به منظور گسترش فرهنگ حجاب در جامعه برنامه های مختلفی همچون افتتاح کانون تخصصی عفاف و حجاب در کانون های مساجد، برگزاری نشست های سبک زندگی اسلامی در دستگاه های اجرایی، تولید محتوای انیمیشین و بازی رایانه ای با موضوع پوشش ایرانی و اسلامی اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با پررنگ دانستن نقش فعالان فرهنگی و هنری در موضوع عفاف و حجاب، اضافه کرد: برگزاری نشست های توجیهی با نخبگان فرهنگ و هنر با موضوع پوشش ایرانی و اسلامی یکی دیگر از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.