«نامه امیر»استان مرکزی و خانه ای برای اهالی قلم و اندیشه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این سرمقاله که به قلم «ابوالفضل نیک عهد» نگاشته شده آمده است: بحث داغ ، شیرین و جنجالی خانه مطبوعات استان مرکزی بالاخره با تصویب اساسنامه در مجمع عمومی به لنگرگاه عمل آمد و می رود تا در سایه انتخابات هیات مدیره بستر ایجاد مرجع صنفی پیگیری مطالبات به حق این صنف سختکوش و کم ادعا فراهم شود.

سرمقاله افزوده است: با خانه مطبوعات کارا و بی حاشیه می توان نیازهای ضروری، شغلی و صنفی روزنامه نگاران که به ویژه در دولت قبل توان و قدرت مانور و بازگویی آنها کم شده بود از مجرای قانونی و اصولی پی گرفته شود.

در این سرمقاله آمده است: ارشاد اسلامی برای تشکیل خانه مطبوعات که به نوعی تشکیلات مردم نهاد صنفی است مایه گذاشته و حق این است که هم اینک مدیران نشریات و خبرنگاران دست در دست هم داده و از ظرفیت ایجاد شده بیشترین بهره را ببرند و با روحیه تعاون خواسته های صنفی خود را مطالبه کرده و در کنارآن با آرامش خاطر بتوانند چشم بینا و زبان گویای جامعه باشند.

در این سرمقاله نگارنده داشتن آینده شغلی مطمئن را حق جامعه مطبوعاتی دانسته و تاکید کرده که در سایه همدلی همه اهالی قلم در ساختن خانه مطبوعات پیگیری امور بیمه روزنامه نگاران ممکن است و این مهم می تواند مصداق بارز خواستن توانستن باشد.

در بخش پایانی این سرمقاله نویسنده ابراز امیدواری کرده که اهالی قلم در همراهی با هیات موسس خانه مطبوعات برای اجرایی کردن مفاد اساسنامه این خانه که در بردارنده تمامی نیازهای قانونی در مطالبه صنفی امور است به صحنه انتخابات آمده و با حضور پررنگشان اعتقاد به دموکراسی و ظرفیتهای جمعی در اصلاح امور را به نمایش بگذارند.

«واکنش به طرح انتخاب شهردارانبا رای مردم»، «نرسیدن استان مرکزی به لایحه افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی» و «جشنواره انگور خنداب و لزوم پرداختن به راهکارهای افزایش بهره وری اقتصادی از این ظرفیت کشاورزی» از دیگر عناوین خبری هفته نامه نامه امیر استان مرکزی است.

هفته نامه «نامه امیر» استان مرکزی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ابوالفضل نیک عهد با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به چاپ می رسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.