افتتاح نمایشگاه صنایع دستی دریچه ای بسوی اشتغال جوانان

کشور ایران اسلامی نیز با دارا بودن هنرهای مختلف دستی همواره در جهان در زمره ی کشوری دارای صنایع دستی منحصر به فرد مطرح بوده است.

حفظ و انتقال صنایع دستی به نسل آینده، همچنین معرفی این گوهر گرانقدر به سایر ملت های دنیا جز از طریق برگزاری دوره های آموزشی برای هنرمندان و هنردوستان، برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و هنرهای دستی ، همچنین حمایت از هنرمندان این وادی امکان پذیر نخواهد بود.

 افتتاح دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان مرکزی بعد از ۳ سال وقفه شاید توانست بغض هنرمندان اراکی را بشکند و هنر اصیل آنها را بار دیگر به مردم معرفی نماید.

استقبال خوب هنرمندان و مردم در روزهای نخستین افتتاح این نمایشگاه عطش هنرمندان و هنردوستان نسبت به صنایع دستی را به تصویر می کشد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، دهمین نمایشگاه سراسری استان مرکزی بعد از ۳ سال وقفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب اراک با دارا بودن ۲۱۰ غرفه و  با حضور ۳۵۰ صنعتگر از سراسر کشور افتتاح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: صنایع دستی به عنوان موتور محرک اقتصاد در بعد هنری یک جامعه می تواند مطرح گردد.

سید محمد حسینی افزود: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای اصیل یک استان ضمن ایجاد درآمد پایدار برای مردمان آن منطقه می تواند باعث کاهش نرخ بیکاری نیز در جامعه شود.

وی ابراز کرد: با وجود ۳ سال وقفه از برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان مرکزی، دهمین نمایشگاه با استقبال خوب هنرمندان اراکی مواجه شد به طوری که در این نمایشگاه از  میان ۳۲۰ هنرمند ۱۱۰ هنرمند از استان مرکزی آثار هنری خویش را به منصه ظهور رسانده اند.

 مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، هنر را در زمره ی عوامل کاهش انحرافات جامعه عنوان و اظهار کرد: ترویج هنر در جامعه و حمایت از هنرمندان، همچنین ترغیب جوانان برای روی آوردن به هنرهای دستی و صنایع دستی از جمله عوامل کاهش انحرافات اجتماعی نیز بشمار می رود.

حسینی شرکت هنرمندان در این نمایشگاه را عاملی برای رشد هنری آنها دانست و عنوان کرد: حضور هنرمندان در نمایشگاه های صنایع دستی می تواند ضمن معرفی آثار آنها به مردم ، سبب رشد هنری و ارتقای سطح کیفی کارهای آنها نیز گردد.

وی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه که با آثار مختلف صنایع دستی سراسر کشور دایر شده است می تواند با تبادل تجربیات هنرمندان با یکدیگر سطح کیفی کارهای هنری آنها را بهبود بخشد.

حمایت از صنایع دستی عاملی برای بهبود وضعیت اقتصادی

حسینی همچنین حمایت از صنایع دستی را عاملی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم دانست و ابراز کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در جامعه، صنایع دستی و ترغیب مردم به سمت هنر می تواند نکته ی مهمی در بکار گیری اقتصاد مقاومتی در جامعه باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه صنایع دستی در نخستین روزهای افتتاح این نمایشگاه گفت: مردم استان مرکزی مردمی هنرمند و هنردوست هستند که می توانند با حضور در این نمایشگاه از هنرمندان استانشان بیش از گذشته حمایت نمایند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با صنایع دستی سراسر کشور است، بیان داشت: علاقمندان به صنایع دستی می توانند با حضور در این نمایشگاه ضمن آشنایی با صنایع دستی سراسر کشور ، با هنرمندان استان مرکزی در این زمینه نیز آشنا شوند.

گفتنی است  این نمایشگاه  از ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در اراک تا دوم آبان ‌ماه سال جاری به مدت ۵ روز از ساعت ۱۶ لغایت ۲۲ جهت بازدید علاقه‌مندان دایر است.

طاهره قهیه ای

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.