سیاستهای تبلیغی صدا و سیما با برنامه های سلامت همخوان نیست

به گزارش مرکزی دیلی، «نسرین یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های سلامت در استان مرکزی بر مبنای مصرف کم نمک و روغن های اشباع ، استفاده مقادیر کافی از میوه و سبزی ها در برنامه غذایی روزانه است اما در تبلیغات صدا و سیما کودکان و بزرگسالان تشویق به مصرف هله هوله های پرنمک و مملو از روغن اشباع می شوند.

وی اظهار کرد: ذائقه سازی برای مردم از سنین کودکی به عنوان یک سیاست راهبردی تغذیه در وزارت بهداشت آغاز شده و این مهم نیاز به حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اطلاع رسانی از سوی رسانه ها دارد.

کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات جدی سلامت استان مرکزی در سنین میانسالی و پیری، چربی و فشار خون بالا و بیماریهای قلبی و عروقی است که منشا آن الگوی ناصحیح تغذیه از سنین پایین است.

یادگاری بیان کرد: رسانه ها نباید به بهانه انتفاع اقتصادی و درآمدزایی تبلیغات پرزرق و برق و فریبنده را برای مواد خوراکی مضر پخش کنند و می طلبد که این نقیصه هرچه سریع تر از سوی متولیان امر اصلاح شود.

وی اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی و پرطرفدار باید الگوسازی صحیح را در حوزه های مختلف انجام دهد و با اصلاح عادات غلط تغذیه ای سلامت را که مهمترین سرمایه محسوب می شود حفظ و ارتقا دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.