برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویژه برنامه‌های ماه محرم توسط این نهاد و با عنوان بصیرت ‌عاشورایی در ۷۲ بقعه از بقاع شاخص شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و به منظور جهت‌دهی به مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

عباسیان ادامه داد: همچنین این طرح در راستای تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم و گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گسترش معارف دینی و فرهنگ غنی اسلام را از ضرورت‌های امروز جامعه دانست و گفت: این مهم در سایه توجه به بقاع فرهنگی محقق می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرند.

عباسیان با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای دستیابی به این مهم استفاده شود، خاطرنشان ساخت: بقاع متبرکه همواره میزبان زائرین و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که در ایام ماه محرم با حضور پر شور مردم مملو از جمعیتی می‌شود که در طول سالیان سال برای برپایی عزاداری سید الشهدا(ع) در جوار امامزادگان حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه برگزاری همایش لبیک یا حسین، همایش رهروان زینبی، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز ظهر عاشورا، جلسات سخنرانی، اعزام ۹۰ روحانی بومی و غیر بومی به بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، سیاهپوش شدن فضای امامزادگان و بقاع متبرکه، مهیا کردن فضای فیزیکی، تجهیز بقاع متبرکه به وسایل رفاهی و پذیرایی زائرین را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت ماه محرم عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: همایش لبیک یا حسین در روز دوم محرم هم‌زمان با ورود امام حسین(ع) به کربلا، به صورت هماهنگ با سراسر کشور با حرکت از میدان شهدا به سمت امامزادگان عبداللهی(ع) و آمنه خاتون(س) و با پرچم‌گردانی حرم امام حسین(ع) و همایش رهروان زینبی در روز ۱۲ محرم به مناسبت ورود حضرت زینب(س) به کوفه با حرکت از میدان شهدا به سمت امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون(س) برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.