در استان مرکزی؛ تعداد مصدومان چهارشنبه سوری به ۱۰۴ نفر رسید

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر فرزین خشنودی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – در خصوص حوادث و مصدومیت‌های شب چهارشنبه آخر سال در استان گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۰۴ در استان مرکزی دچار مصدومیت شدند که توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی از خدمات درمانی لازم بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶ مورد حادثه در شهرستان‌ها و ۱۲ مورد نیز تا قبل نیمروز سه‌شنبه به وقوع پیوست، بیشترین شمار مصدومین با ۵۶ نفر را مربوط به مرکز استان دانست و اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های استان نیز شاهد وقوع حوادثی بودیم به طوری که ۲۴ مورد در ساوه، پنج مورد در شازند، دو مورد حادثه در کمیجان، دو مورد در دلیجان و یک مورد در جاورسیان رخ داد.

خشنودی با اشاره به وقوع یک حادثه در محلات افزود: متاسفانه شدت این حادثه به طوری بود که به دلیل انفجار مواد محترقه در دست شهروند محلاتی نیمی از انگشت وی به طور کامل قطع و بافت انگشت دیگر نیز از بین رفت.

وی بیشتری شمار مصدومین در شب چهارشنبه آخر سال را مردان عنوان کرد که عموما در رده سنی ۱۴ تا ۲۴ سال هستند و گفت: اکثر حوادث و جراحات مربوط به سوختگی، آسیب به اندام و چشم بوده است که علت اصلی آن را می‌توان انفجار نارنجک و ترقه دانست.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه آمار مصدومین شب چهارشنبه آخر سال تا این لحظه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است، اما از سویی خوشبختانه حوادثی که امسال به وقوع پیوست، از شدت جراحات کمتری برخوردار بوده است.

خشنودی خاطرنشان کرد: در بحث آمادگی کادر درمانی در استان ویژه چهارشنبه‌سوری بیش از ۲۵۰ پزشک، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی در ۴۴ پایگاه شهری و جاده‌ای با استفاده از ۵۷ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس کلیه مناطق استان مرکزی را پوشش امدادی دادند و آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ جهت امدادرسانی سریع‌تر به مصدومین و مجروحین احتمالی در محل‌های امن در شهرهای استان استقرار داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.