استان مرکزی رتبه پنجم صنایع کشور است

خبرگزاری فارس: استان مرکزی رتبه پنجم صنایع کشور است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حامد یحیی در مراسم افتتاح کلینیک صنعت در اراک اظهار داشت: استان مرکزی در صنایع بزرگ و مادر مانند ماشین‌سازی، آلومینیوم‌سازی، کمباین‌سازی، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه حرارتی، نیروگاه آب سنگین و … رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که یک‌هزار و ۶۶۰ واحد صنعتی استان در این شهرک‌ها مستقر هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و ۴۱ واحد در این شهرک‌ها و واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده‌اند، ادامه داد: میزان اشتغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر است.

یحیی بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه در استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور تأکید کرد و گفت: عدم ارتقای مؤثر ارتباط دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین دغدغه‌های استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی بوده که با بررسی راهکارهای موجود و به منظور تقویت این ارتباط در استان، دانشگاه تفرش به نمایندگی از دانشگاه‌های استان کلینیک صنعت را به منظور ارائه خدمات و مشاوره به صنایع راه‌اندازی کرده است.

وی اظهار داشت: امروزه دانشگاه و صنعت در راستای رسیدن به اهداف خو د در یک موازات حرکت می‌کنند و تنها از طریق آمارها از عملکرد یکدیگر مطلع می‌شوند و متأسفانه در طول مسیر تحقق اهداف خود با یکدیگر ارتباط زیادی ندارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این کلینیک، شاهد همکاری بیشتر و فعالیت‌های مؤثر و مستمر مجموعه‌های دانشگاهی و صنعت استان باشیم.

یحیی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکانات خوبی از جمله آزمایشگاه‌های مجهز در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند در بررسی و کنترل محصولات تولیدی صنایع استان مفید باشد، بر ضرورت برگزاری بازدیدهای دوره‌ای اساتید و دانشجویان از صنایع و مدیران واحدهای صنعتی از دانشگاه‌ها تأکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.